Un restaurant McDonald’s obișnuit înregistrează anual vânzări de 2,5 milioane de dolari, compania având al doilea cel mai mare nivel al încasărilor din Statele Unite, după Chick-fil-A, lider pe piața americană. Pentru a deschide însă un restaurant McDonald’s, compania le cere potențialilor francizați să aibă active lichide de cel puțin 750.000 de dolari, scrie Business Insider.
Costurile de deschidere ale restaurantului, care includ cheltuielile de construcție și investiția în echipamente, ajung la 995.708 dolari – 2,3 milioane de dolari. Totalul este determinat de poziția geografică a restaurantului, de mărimea acestuia, dar și de alte aspecte precum echipamentele folosite în bucătărie, decorul și amenajarea spațiului.
Francizații trebuie să plătească 40% din costurile de deschidere a restaurantului în numerar din resurse proprii. Pentru achitarea restului sumei poate fi obținută finanțare. La aceste costuri se adaugă 45.000 de dolari, onorariul de franciză, și, lunar, un procent de 4% din vânzări. Francizații trebuie să mai plătească la McDonald’s chiria cu un procent din vânzările lunare. În principal, aceștia dau 8,5% – 12% din vânzări în acest sens.
Costurile unei francize McDonald’s sunt similare cu cele ale KFC, Wendy’s și Taco Bell. O franciză Subway este mai ieftină, încadrându-se între 116.000 – 265.850 de dolari. Cei de la Subway cer active lichide de cel puțin 30.000 – 90.000 de dolari.