Prima pagină » Economic » Cât costă instruirea angajaților unui service de lux. „Nu este absolut nicio diferență între un tehnician de service din Germania și unul din România”

Cât costă instruirea angajaților unui service de lux. „Nu este absolut nicio diferență între un tehnician de service din Germania și unul din România”

Cât costă instruirea angajaților unui service de lux.
Să știi cum să repari o mașină de lux costă. La singurul service Rolls-Royce din sud-estul Europei, aflat în România, angajații fac training de mii de euro direct în fabrică.

Service-ul Rolls-Royce din România este singurul specializat din sud-estul Europei și îi servește atât pe proprietarii cu dare de mână din țara noastră, care au fost dispuși să plătească între 300.000 de euro și 500.000 de euro pentru o mașină de lux a brandului britanic, cât și pe cei din statele vecine ca Grecia și Bulgaria. Pentru ca angajații din service să știe să efectueze însă reparațiile corespunzător la aceste automobile de lux, aceștia sunt trimiși la traininguri costisitoare în străinătate.

„Nu este absolut nicio diferență între un tehnician de service din Germania și unul din România”, a declarat Silviu Stroe, directorul service-ului Rolls-Royce din cadrul Automobile Bavaria, în cadrul ediției de marți a ZF Live. Potrivit acestuia, cei care lucrează în sevice sunt angajați mai vechi care au muncit inițial pentru BMW și au fost trimiși ulterior la training pentru a se specializa în automobile Rolls-Royce.

Un astfel de training se desfășoară direct în fabrica din Marea Britanie a producătorului auto și poate ajunge să coste 1.000 – 2.000 de euro pe ședință.

Modelele Rolls-Royce vin cu garanție și patru ani ani de întreținere gratuită. Astfel, abia din al cincilea an proprietarii trebuie să se gândească la aceste costuri, destul de piperate.

Cât costă revizia unei mașini premium

Revizia completă la o astfel de mașină de lux costă în jur de 1.123 de euro (echivalentul a 5.000 de lei), iar în cazul în care mașina are o problemă mai gravă și nu poate fi deplasată până la service, mecanicii școliți în Marea Britanie vin direct la proprietar.

Până acum, cea mai mare sumă plătită pentru repararea unui astfel de autoturism a ajuns la 25.000 de euro. „A fost un Rolls-Royce lovit, iar dacă nu mă înșel factura a fost de 25.000 de euro”, a explicat Silviu Stroe.

Sursă: YouTube

Anul trecut, doar doi români și-au cumpărat automobile Rolls-Royce. În total însă, țara noastră se află în top atunci când vine vorba despre numărul de proprietari ai acestor mașini de lux. „Avem 30 de modele fabricate după 2002 și circa 50 de modele fabricate înainte de preluarea BMW a Rolls-Royce”, a mai adăugat directorul service-ului Rolls-Royce din România, menționând totodată că proprietarii sunt de cele mai multe ori oameni de afaceri prosperi, care activează în principal în domeniul financiar-bancar.

Citește și