„Conform studiului cantitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță în luna noiembrie pe un eșantion de 1.039 de respondenți, 64% dintre români dețin în prezent o poliță de asigurare. Dintre aceștia, cei mai mulți (58%) dețin o poliță RCA, 42% o asigurare de locuință, iar 28% o asigurare de pensie privată. Este important de subliniat faptul că polița CASCO nu se regăsește printre prioritățile șoferilor, doar 14% dintre români apelând la astfel de polițe de asigurare”, se spune într-un comunicat al Exact Cercetare și Consultanță rfemis MEDIAFAX.
Chestionați în legătură cu companiile de asigurări pe care le cunosc, românii au menționat Allianz Țiriac – 92%, urmată de Astra Asigurări și ING Asigurări, cu 89% și, respectiv, 88%.
„Privind spre categoria polițelor de tip CASCO, 34% dintre proprietarii acestora au luat personal decizia de cumpărare, în timp ce 33% au luat această decizie împreună cu cineva”, se mai spune în comunicat.
Potrivit studiului, 22% dintre respondenții ce dețin polițe CASCO au apelat la Allianz Țiriac, iar 14% la Groupama și, respectiv, Omniasig.
„Verificând însă intențiile viitoare de achiziție a polițelor CASCO, se constată o modificare a topului preferințelor. Astfel, dacă prima și a doua poziție sunt în continuare ocupate de Allianz Țiriac – 21% și Groupama – 12%, pe poziția a treia se situează în acest caz Asirom – 11%, Omniasig coborând de pe poziția a treia pe cea de-a șasea, cu 8%, după Astra Asigurări și Generali”, se mai spune în comunicat.
Dacă în cazul polițelor CASCO, circa o treime dintre proprietarii de autoturisme (34%) au luat singuri decizia încheierii poliței, pentru cele RCA, procentul acestora este aproape dublu, respectiv 66%.
La rândul lor, cei care au luat decizia de cumpărare a unei asigurări de tip RCA împreună cu o altă persoană, se regăsesc în procent de 30%.
„Analizând întreaga piață a asigurărilor, se constată că, atunci când caută informații despre asigurări, principala sursă la care românii apelează este reprezentată de site-ul companiilor de asigurări (51%)”, a declarat directorul de marketing al Exact Cercetare și Consultanță, Ștefan Andrei.
El spune că discuțiile cu agentul de asigurări au o pondere de 41%, aceasta fiind urmată la mică distanță de sfaturile primite de la cei apropiați (39%).
„Trebuie subliniat că articolele apărute în presă (atât scrisă, cât și online) sunt mediile de informare care prezintă cel mai puțin interes în rândul celor care intenționează să încheie o poliță de asigurare (14%)”, a menționat Andrei.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de persoane de 1.039 persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, rezidente în mediul urban, care au răspuns online la chestionarul Exact Cercetare și Consultanță.
În 2013, primele din asigurări generale și de viață au scăzut cu 1,8%, la 8,12 miliarde de lei, potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară.
Pe segmentul RCA, subscrierile au crescut cu 15%, la 2,46 miliarde de lei, în timp ce pe CASCO au scăzut cu 8,4%, la 1,76 miliarde de lei.
Primii trei jucători pe segmentul RCA au fost Euroins, Carpatica și Astra Asigurări, fiecare cu venituri de peste 400 milioane de lei.
Pe CASCO, primii trei jucători au fost Allianz-Țiriac, Groupama și Omniasig.
Grupa asigurărilor de viață a scăzut în 2013 cu 9,3%, la 1,63 miliarde de lei, primii trei jucători fiind ING Asigurări de Viață, BCR Asigurări de Viață și Metropolitan Asigurări (fosta Aviva Asigurări de Viață).