Cumpărăturile online se pot dovedi cu circa 25% mai avantajoase decât cele „offline”, din magazinele clasice, însă economiile făcute diferă în funcție de categoria de produse, astfel încât, în unele cazuri nu există nicio diferență de preț, reiese dintr-un studiu realizat de compania Millward Brown România, specializată în cercetare de marketing.
Cele mai multe economii le pot face românii care aleg să-și completeze bibliotecile cu volume achiziționate online. Aici prețurile din magazinele virtuale pot fi cu până la 50% mai reduse, în medie, cărțile achiziționate online fiind cu 25% mai ieftine decât cele din librării.
Diferențe mari de preț au fost consemnate și la tablete (15%) sau la telefoane mobile (14%). Cele mai mici economii s-au înregistrat la aspiratoare (4%) și la hrană pentru animale de companie (1%), în timp ce la aparate foto nu a fost identificată nicio diferență de preț.
Sursă: Millward Brown România
Mai mult, rezultatele studiului arată că există situații în care apar diferențe de preț între prețul online și cel offline al aceluiași magazin.
„Diferențele dintre online și offline în ceea ce privește prețurile fluctuează semnificativ de la produs la produs, dar majoritatea acestora par sa meargă în aceeași direcție. Altfel spus, ai șanse mari să cumperi mai ieftin un produs dintr-un magazin online, chiar dacă nu ți-ai făcut anterior temele legate de locul în care găsești cel mai ieftin produs. Cu toate acestea, promoțiile joacă un rol important în dinamica prețurilor”, a precizat Daniel Enescu, președinte Millward Brown România.
Sursă: Millward Brown România
Prețul, principalul motiv pentru care clienții aleg să cumpere produse online
Studiul a inclus 12 categorii de produse. Pentru fiecare categorie au fost analizate câte 10 produse alese aleator care se regăseau atât în magazinele online cât și în cele offline. Pe baza prețurilor acestor produse Millward Brown a realizat un indice de prețuri al categoriei. Indicele de prețuri a luat in calcul prețul de vânzare la un moment dat, care include, unde e cazul, și promoțiile din acel moment.
Conform unui alt studiu realizat de Millward Brown România în martie 2014, prețul rămâne un element semnificativ în decizia de achiziție.
Aproape jumătate dintre cei care cumpără online aleg magazinul online pe baza faptului că prețul este mai mic decât în magazinele clasice . Pe lângă preț/ reducerile de preț, factori cu o importanță ridicată pentru cumpărători atunci când decid să cumpere online sunt oferirea de servicii gratuite (transport si returnare) ți rapiditatea livrării comenzilor.