Prima pagină » Economic » Cât va plăti CNADNR pentru finalizarea lotului 2 al autostrăzii Nădlac – Arad

Cât va plăti CNADNR pentru finalizarea lotului 2 al autostrăzii Nădlac – Arad

Cât va plăti CNADNR pentru finalizarea lotului 2 al autostrăzii Nădlac - Arad
CNADNR așteaptă până la 23 iulie ofertele constructorilor interesați să finalizeze execuția lotului 2 al autostrăzii Nădlac - Arad, rămas neterminat după falimentul Alpine, și estimează că va plăti până la 177,4 milioane lei (40,3 milioane euro), inclusiv TVA, pentru acest contract.

Contractul pentru remedierea lucrărilor existente și finalizarea celor rămase de executat la autostrada Nădlac – Arad și drum de legătură, lotul 2, km 22+218 – km 38+882 va fi atribuit prin licitație deschisă, pentru prețul cel mai scăzut.

Valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 119,3 milioane lei, sumă la care se vor raporta ofertanții pentru întocmirea ofertei financiare, și 143,1 milioane lei, nivel care include și achiziția unor eventuale servicii similare. Sumele sunt fără TVA.

Durata contractului va fi de 56 luni de la data atribuirii. Proiectul va fi finanțat cu fonduri europene (85%) și bani de la buget.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut contractul de proiectare și execuție al acestui lot după falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuție a lucrării este de 84,75%.

Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Lucrările de construcție pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuție fiind de un an și jumătate.

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, și a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo – germane Astaldi – Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

Citește și