Cât va plăti CNADNR pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău – Borș, după plecarea americanilor de la Bechtel
Contractul pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș (km 4+200 – km 64+450), finanțat cu bani de la bugetul de stat, va fi atribuit prin licitație deschisă, pentru prețul cel mai scăzut.
Acordul este estimat la 987 milioane lei, fără TVA, valoare la care se vor raporta ofertanții pentru întocmirea propunerii financiare, și poate ajunge până la 1,184 miliarde lei, în cazul unor eventuale suplimentări, potrivit unui anunț al CNADNR.
Ofertele sau cererile de participare pot fi depuse până la 9 iulie. Termenul pentru finalizarea contractului este de 54 de luni de la data atribuirii contractului.
Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a declarat la 12 mai că lucrările pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, cu un grad de realizare de 52%, vor începe în octombrie și vor fi finalizate în termen de doi ani. Lucrările la acest tronson au început în 2007.
Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări și a fost reziliat în mai 2013.
Pentru doar 52 kilometri realizați, reprezentând 12,5% din lungimea totală a autostrăzii, de 415 kilometri, statul român a plătit 1,2 miliarde de euro companiei americane.