Prima pagină » Economic » Cât valorează anual piața salamului de Sibiu

Cât valorează anual piața salamului de Sibiu

Cât valorează anual piața salamului de Sibiu
Salamul de Sibiu, unul dintre produsele de lux din România înainte de 1990, este și azi un motiv de dispută între producători, potrivit adevărul.ro.

La Sinaia, o firmă care susține că este urmașa fabricii de salam Filippo Dozzi, fondată în 1910, a înregistrat eticheta originală a salamului de Sibiu, cu denumirea fabricii. Reprezentanții firmei susțin că pot atesta documentar faptul că sunt primii producători ai salamului de Sibiu în România, după rețeta italianului Dozzi. 

„Salamul de Sibiu nu s-a numit niciodată salam de Sibiu, el s-a numit «salam de iarnă», pentru că el se producea în anotimpul rece, începând din 1 octombrie și până la 1 aprilie. Salamul produs la Mediaș, care este atestat din 1895, s-a făcut de către fabricanții sași”, afirmă Nicolae Floca, coordonator pe producția de salam de Sibiu la fabrica de conserve și mezeluri de la Mediaș, citat de adevărul.ro.

Printre cei care se savurau salamul de Sibiu se număra și Nicu Ceaușescu, fost prim-secretar la Sibiu și fiu al fostului președinte Nicolae Ceaușescu. Acesta a sprijinitt fabrica atunci când, la un moment dat, aceasta a fămas fără materie primă, scrie sursa citată.

Cea mai mare capacitate instalată pentru producția de salam de Sibiu aparține fabricii de mezeluri Salbac din Bacău, deținută de grupul Agricola și care controlează aproape jumătate din cota de piață a acestui produs, potrivit unei analize realizate anul trecut de Ziarul Financiar.

În total, procesatorii de mezeluri Salbac (Bacău), Salsi (Sinaia), Aldis (Călărași), Reinert (Brașov) și Scandia (Sibiu), cu afaceri cumulate de 100 milioane de euro/an, acoperă 98% din vânzările de Salam de Sibiu din România, o piață 30 de milioane de euro anual.

În România se vând anual 1,5 milioane de kilograme de Salam de Sibiu la un preț mediu de 90 de lei/kilogram.

Citește și