Cât vor primi Tehnostrade și Spedition UMB pentru a construi lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva
Proiectul vizează construcția a 22,1 de kilometri de autostradă între Deva și localitatea Ilia.
Contractul, atribuit prin licitație deschisă, are o durată de proiectare de șase luni și un interval de execuție de doi ani, perioada de garanție fiind de patru ani.
Pentru 85% din valoarea eligibilă a contractului a fost solicitată o finanțare nerambursabilă de la Uniunea Europeană, diferența urmând să fie asigurată de la bugetul de stat.
Reprezentanții CNADNR au declarat recent agenției MEDIAFAX că se așteaptă să semneze în august contractele pentru construcția loturilor 2, 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva, proiecte care însumează peste 70 de kilometri și au o valoare totală estimată la peste trei miliarde de lei (circa 680 milioane euro), fără TVA.
Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, lotul 3 consorțiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda), iar lotul 4 asocierii Spedition UMB- Tehnostrade.
La Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) au fost înregistrate în perioada 20-23 mai mai multe contestații formulate de Spedition UMB și Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a loturilor 2 și 3.
CNSC a respins ca nefondate contestațiile și a dispus continuarea procedurilor de atribuire. Împotriva acestei decizii au fost formulate plângeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse de instanță.
CNADNR estima anul trecut costuri de puțin peste un miliard de lei, fără TVA, pentru fiecare lot.
În aprilie 2011 CNADNR a selectat consorțiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d”Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot (27,4 kilometri), constructorul avansând o ofertă de 681 milioane lei.
Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania și se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăștie, Sibiu, București, Fetești și Constanța, ruta continuând până la Istanbul.