Studiul analizează răspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 țări, și anume România, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franța, Belgia, Polonia, Germania, Marea Britanie, Olanda și Turcia.
Britanicii vor să aloce cele mai multe fonduri pentru cumpărăturile de Crăciun în acest an, în valoare medie de 440 euro, urmați de francezi și luxemburghezi (câte 300 euro), austrieci și spanioli (câte 250 euro), germani și italieni (câte 200 euro).
Cetățenii din Belgia și Cehia intenționează să cheltuiască 190, respectiv 180 euro pe cadouri, urmați de români (110 euro), polonezi (95 euro) și olandezi (25 euro).
Potrivit studiului, 26% dintre românii contactați au declarat că vor să aloce mai mai mulți bani pentru cadourile din acest an decât în 2013, în timp ce 48% nu s-au hotărât încă la o sumă anume.
În ceea ce privește resursele financiare, 47% dintre respondenții din România au afirmat că vor cheltui fără să își facă griji, în timp ce 48% au declarat că vor pune bani deoparte special pentru cheltuielile de Crăciun.
Anul trecut, o cincime dintre români s-au împrumutat pentru cumpărăturile de Crăciun, față de 14% dintre britanici și 12% dintre italieni, potrivit studiului.
Printre obiectivele de natură financiară ale românilor pentru anul viitor se numără o mai bună administrare a bugetului personal prin controlarea sumelor cheltuite (44%), creșterea sumelor economisite (34%) și reducerea datoriilor (20%).