Prima pagină » Economic » Câte numere de telefon au fost portate în ultimii 4 ani

Câte numere de telefon au fost portate în ultimii 4 ani

Câte numere de telefon au fost portate în ultimii 4 ani
Peste 870.000 de numere de telefon au fost portate din octombrie 2008 până miercuri, cele mai multe, 586.252, fiind pe segmentul telefoniei mobile, potrivit datelor anunțate de autoritatea de reglementare în telecom, ANCOM.

Peste 870.000 de numere de telefon au fost portate din octombrie 2008 până miercuri, cele mai multe, 586.252, fiind pe segmentul telefoniei mobile, potrivit datelor anunțate de autoritatea de reglementare în telecom, ANCOM.

„La patru ani de la lansarea serviciului de portabilitate de către ANCOM, putem spune că cei peste 870.000 de români care au ales să își schimbe furnizorul de telefonie sunt dovada clară a unei piețe dinamice și competitive, o piață care oferă libertate de alegere clienților”, a declarat președintele ANCOM, Cătălin Marinescu.

De la lansarea serviciului numărul de portări a crescut constant. Astfel, în ultimele trei luni din 2008 au fost realizate 15.681 de portări, în 2009 circa 180.240 de portări, în anul 2010 s-au înregistrat alte 221.219 de numere noi portate, în creștere cu 23% față de 2009, trend menținut și în anul 2011, când numărul portărilor a continuat să urce, la 260.256.

În perioada ianuarie – octombrie a acestui an s-au realizat 195.818 de portări, estimarea ANCOM fiind că până la sfârșitul acestui an se va depăși numărul de portări de 2011.

Din numărul total de 873.213 de portări realizate până la 15 octombrie 2012, 586.252 sunt numere de telefonie mobilă, reprezentând 67% din total, o proporție care s-a menținut constantă în acești patru ani.

Datele statistice arată în continuare că cei mai interesați de portarea numerelor de telefon sunt utilizatorii cu abonament (74%), față de cei care portează o cartelă preplătită.

În segmentul telefoniei mobile, Cosmote a primit 195.349 de numere, Vodafone 194.774, Orange 189.508, RCS&RDS 5.894, Telemobil 719.

În cei 4 ani de la lansarea portabilității numerelor, cele mai multe numere de telefonie mobilă s-au portat în anul 2011 – 177.111.

În cazul telefoniei fixe, 34 de furnizori împart cele 286.961 de numere portate până în prezent.

Dintre acestea, cele mai multe au fost portate către rețelele UPC România – 76.737, RCS&RDS – 75.263, Orange – 57.588, Vodafone – 51.823 și Romtelecom – 12.657.

Cele mai multe cereri de portare a numărului de fix s-au înregistrat în București (84.306 de numere), capitala fiind urmată de județul Cluj – 21.298 de numere portate, Timiș – 15.348, Prahova – 15.235 și Galați – 13.003, care însumează peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixă portate.

„De-a lungul celor patru ani de la introducerea portabilității numerelor în România, s-au portat în medie 16.000 de persoane în fiecare lună, luna în care s-au înregistrat cele mai multe portări fiind decembrie”, se arată în comunicat.

Începând cu luna septembrie a acestui an, termenul de activare a unui număr portat este de maxim o zi lucrătoare, așa cum prevăd normele europene, iar durata maximă a procedurilor administrative aferente portării și durata maximă potențială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare s-au redus.

Astfel, dacă înainte de intrarea în vigoare a noilor prevederi privind portabilitatea, durata medie de întrerupere a serviciilor pentru utilizatorii de telefonie fixă era de 86 minute și pentru utilizatorii de telefonie mobilă de 27 minute, în primul semestru al anului 2012, în luna septembrie, aceasta a scăzut la 64, respectiv 24 minute, valori mai mici decât cele prevăzute în reglementări.

Cele mai frecvente aspecte pe care utilizatorii le-au semnalat Autorității de-a lungul acestor ani prin cele 685 de sesizări cu privire la portabilitate au vizat neinformarea completă și corectă de către furnizori cu privire la procedura de portare, precum și întârzieri în realizarea portării față de data convenită pentru finalizarea acesteia.

Printre cele mai des întâlnite motive de respingere a unei cereri de portare de către furnizorii donori, motive care au și generat întârzieri în procesul de portare, s-au numărat necorespondența dintre numărul SIM-ului și numărul pentru care se solicită portarea, introducerea greșită a codului de abonat sau a adresei de instalare.

Citește și