Piața locală de televizoare va depăși 1,4 milioane de uniÂtăți în 2016, cu 40% peste anul treÂcut, cel mai bun ritm de creșÂtere de la criză înÂcoaÂce, în conÂdițiile în care famiÂliile au curaj să chelÂtuiască iar pe bunuri de larg conÂsum văÂzând că salariile cresc an la an cu peste 15%.
La 100 de gospodării sunt 145 de teleÂviÂzoaÂre, 81 de mașini de spălat rufe, 75 de friÂgiÂdere și 70 de aspiratoare. CompuÂtere – PC-uri și laptopuri – se vând 800.000 pe an. „Anul trecut piața s-a situat la circa un milion de unități, iar previziunile pentru 2016 sunt de 1,4 miÂlioane de uniÂtăți, scrie
Ziarul Financiar.
În primele opt luni ale anului, piața de televizoare a crescut cu circa 40% din punct de vedere canÂtitativ și cu 25% valoric față de aceeași peÂrioadă a anului trecut. Sunt multe asÂpecÂte care justifică majorarea, prinÂtre care creșterea consuÂmuÂlui pe baza scăÂdeÂrii cotei de TVA și desÂfășurarea CamÂpioÂnatului Mondial de FotÂbal”, a deÂclaÂrat penÂtru ZF Lucian RăduÂlescu, cluster head Sony RomâÂnia și Republica MolÂdova.