Prima pagină » Economic » Câți bani au cheltuit românii la H&M

Câți bani au cheltuit românii la H&M

Câți bani au cheltuit românii la H&M
Vânzările retailerului suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz (H&M) în România au crescut cu 43% în anul fiscal 2014, încheiat pe 30 noiembrie, la 1,28 miliarde coroane suedeze (138 milioane euro), după ce compania a deschis 10 magazine în această perioadă și a ajuns la o rețea de 38 de unități.

Anul fiscal 2014 al H&M a început pe 1 decembrie 2013 și s-a încheiat pe 30 noiembrie 2014. În perioada precedentă de raportare, compania a înregistrat în România vânzări de 893 milioane coroane suedeze (101 milioane euro). Vânzările includ TVA. În lei, H&M România a raportat o creștere de 37%.

În trimestrul al patrulea fiscal, respectiv perioada septembrie-noiembrie 2014, vânzările H&M în România au urcat cu 53% față de nivelul din perioada corespunzătoare a anului anterior, de la 273 milioane coroane suedeze la 417 milioane coroane (44,8 milioane euro). În lei, creșterea din trimestrul patru a fost de 44%.

H&M a deschis 10 magazine în România în perioada decembrie 2013 – noiembrie 2014, numărul total de unități ajungând la 38 la finalul anului fiscal. În trimestrul al patrulea, compania a deschis 3 magazine.

Printre orașele în care au fost deschise magazine H&M anul trecut se numără București, Târgu-Jiu, Pitești și Piatra Neamț.

H&M va lansa în acest an în România magazinul online.

Vânzările H&M la nivel mondial au urcat cu 18% în anul fiscal 2014, la 176,62 miliarde coroane suedeze (19 miliarde euro), în timp ce profitul net al companiei a avansat de la 17,1 miliarde coroane la 19,9 miliarde coroane (2,14 miliarde euro).

H&M a fost fondat în Suedia 1947 și este listat la NASDAQ OMX Stockholm. H&M are 3.511 magazine pe circa 50 de piețe, inclusiv unități deschise în sistem de franciză.

În anul financiar 2014, grupul suedez a deschis în total 426 de magazine și a închis 47. Pentru anul fiscal 2015, H&M are în plan extinderea rețelei cu aproximativ 400 magazine noi.

Citește și