Prima pagină » Economic » Câți clienți de telefonie mobilă există în România

Câți clienți de telefonie mobilă există în România

Câți clienți de telefonie mobilă există în România
Numărul de abonați la serviciile de telefonie fixă a scăzut cu 0,8% în prima jumătate a anului, la 4 milioane, în timp ce numărul de utilizatori de servicii de telefonie mobilă pe bază de abonament a crescut cu 1,3%, la 9,4 milioane, comparativ cu iunie 2013, potrivit datelor ANCOM.

Numărul total de utilizatori activi la telefonie mobilă (abonamente și cartele) a ajuns la 22,3 milioane, cu 1,4% mai puțini decât la mijlocul anului 2013, în timp ce numărul de linii de telefonie fixă a scăzut cu 1,9%, până la 4,6 milioane.

„Reducerea numărului de utilizatori activi ai serviciilor de telefonie mobilă este cauzată de scăderea anuală cu 3,4% a utilizatorilor pe bază de cartele preplătite active, dar, în același timp, trebuie remarcat că numărul de utilizatori pe bază de abonament a înregistrat creșteri constante în ultimul an”, se arată într-un comunicat al ANCOM.

În România, la mijlocul acestui an, existau 9,4 milioane de utilizatori pe bază de abonament și 12,9 milioane utilizatori pe bază de cartele preplătite active.

Scăderea numărului de utilizatori activi s-a reflectat în scăderea ratei de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă la 100 locuitori, de la 112,3% la 30 iunie 2013, la 110,7% la 30 iunie 2014.

Deși numărul total de utilizatori activi a scăzut, gradul de utilizare a serviciilor de telefonie mobilă este în continuă creștere. Astfel, traficul de voce în rețelele mobile realizat în primul semestru al anului 2014 a înregistrat o creștere anuală de 5,3%, până la 33,2 miliarde de minute, fiind observate creșteri pe toate segmentele de apeluri, cele mai importante fiind în cazul traficului către rețele internaționale și cu transmisie prin satelit (+62%) și, respectiv, al traficului către alte rețele de telefonie mobilă (+28%), în timp ce traficul în rețelele mobile proprii a crescut cu doar 1,6%, iar traficul către rețele publice fixe a înregistrat o creștere de 2,1%.

În ceea ce privește structura traficului de voce de telefonie mobilă, traficul rezultat din apelurile utilizatorilor de cartele preplătite deținea ponderea ce mai mare în numărul total de minute (54%), în timp ce traficul aferent utilizatorilor pe bază de abonament reprezenta 46% din total, din care persoanele fizice – 33%, iar companii – 13%.

În cazul traficului de mesaje SMS, în prima parte a acestui an au fost trimise aproximativ 9,7 miliarde de mesaje SMS, cu 19% mai multe față de primul semestrul al anului 2013, 91% dintre acestea fiind trimise în propria rețea.

Durata medie a unui apel în primul semestru al acestui an a crescut la 2 minute și 27 de secunde, iar traficul de voce mediu realizat de un utilizator activ a fost de 4 ore și 5 de minute pe lună, cu 13 minute mai mult decât în semestrul I 2013.

În medie, un utilizator a transmis 71 de mesaje SMS pe lună, cu 11 mai multe decât în aceeași perioadă a anului 2013.

În ceea ce privește serviciile de roaming, pe fondul intrării într-o nouă etapă de scădere a tarifelor reglementate pentru apelurile efectuate în interiorul UE, traficul de voce a înregistrat o creștere anuală de 32%, până la 241 milioane de minute (din care 65 milioane au fost apeluri efectuate și 176 milioane apeluri primite), în timp ce traficul de mesaje SMS trimise în roaming a înregistrat o creștere anuală de 7%, până la 55 milioane de mesaje.

Durata medie a unui apel efectuat în roaming a fost de 1 minut și 58 de secunde, în timp ce durata medie a unui apel primit a fost de 2 minute și 57 de secunde.

Pe segmentul telefoniei fixe, comparativ cu situația de la mijlocul anului 2013, numărul total de linii de acces a scăzut cu 1,9%, iar numărul total de abonați a coborât cu 0,8%.

La jumătatea acestui an, rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 locuitori a scăzut la 22,9%, iar rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 gospodării era de 50,5%.

Traficul de voce realizat de către utilizatorii finali prin intermediul rețelelor publice fixe a continuat tendința descendentă și pe parcursul primului semestru al anului 2014, ajungând la aproximativ 2,4 miliarde minute, în scădere anuală cu 8%.

Comparativ cu primul semestru al anului precedent, traficul către rețelele fixe a scăzut cu 12% (până la 1,6 miliarde minute), în timp ce traficul către rețele mobile și cel internațional au înregistrat creșteri cu 1,3% (până la 616 milioane minute), respectiv cu 8% (până la 163 milioane minute).

În prima parte a acestui an s-a vorbit la telefonul fix, în medie, 1 oră și 26 de minute pe lună, mai puțin cu 6 minute față de aceeași perioadă a anului 2013, un apel având o durată medie de 3 minute și 20 secunde.

Citește și