Trei din cinci angajatori organizează în această perioadă petrecerea de Crăciun a companiei, pe lângă alte activități tematice precum împodobirea bradului la birou împreună cu echipa (35%) sau diverse ateliere tematice de creare de ornamente și decorațiuni de Crăciun sau ornare de biscuiți și prăjituri specifice perioadei (19,5%).
Tot drept recompensă, aproape 10% angajatori acordă angajaților cadouri pentru copii și tot atâția și-au propus să ofere zile libere suplimentare în perioada dintre sărbători, mai arată sondajul.
O treime dintre angajatori încurajează angajații să fie Secret Santa pentru unul dintre colegi, activitate desfășurată cu precădere în companiile mai mici sau, în cazul multinaționalelor, la nivel de departament.
De partea cealaltă, cei mai mulți angajați (58%) preferă beneficiile în bani, sub forma unei prime sau a unui bonus, în timp ce 24% spun că și-ar dori mai multe zile libere în perioada sărbătorilor pentru a le petrece cu familia și prietenii.
Angajații nu mai sunt interesați de petrecerile de crăciun – doar 4% dintre respondenți spun că aceasta se regăsește printre preferințelor lor.
Angajații din 36,6% dintre companiile participante la sondaj vor primi beneficii de sărbători de până la 500 de lei anul acesta, valoare aferentă tuturor recompenselor acordate de angajatori.
În alte 7,7% dintre companii, beneficiile vor fi cuprinse între 500 și 1.000 de lei, în timp ce doar 11,3% dintre angajatori sunt mai generoși, având în plan prime și beneficii de sărbători de peste 1.000 de lei. La polul opus, 14,1% dintre companii vor acorda recompense de maximum 100 de lei.
În cazul a 23,2% dintre companii, aceste beneficii de sărbători sunt acordate tuturor angajaților indiferent de performanța financiară a companiei în anul în curs, în timp ce 21,1% dintre angajatori stabilesc valoarea în funcție de evoluția companiei și de profiturile obținute.
Totuși, jumătate dintre angajatori susțin că beneficiile pe care le-au planificat pentru acest an vor avea o valoare similară cu cele de anul trecut și numai 14% dintre companii au redus bugetul pentru prime de Crăciun în 2018.