Câți dintre turiștii români stau departe de rețelele de socializare atunci când sunt în vacanță
Studiul arată că 37% din români sunt inspirați să călătorească atunci când văd fotografii din vacanța prietenilor în online, 31% se gândesc să viziteze locurile pe care le văd în fotografiile postate, iar pe 22% pur și simplu îi bucură să aibă acces la acest tip de actualizări.
Există și utilizatori care nu doresc să vadă în news feed actualizări din vacanța turiștilor: 14% din români se enervează când văd prea multe selfie-uri, 11% nu apreciază multitudinea de fotografii cu produse alimentare și 10% s-au săturat să vadă fotografii cu ceea ce prietenii din rețele sociale descoperă pe durata vacanței. Pe 3% din români îi întristează aceste actualizări din concedii.
Comparativ cu respondenții din alte țări, românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai rețelelor sociale pe durata concediului. La nivel european, doar călătorii din Turcia se apropie de același grad de utilizare a rețelelor sociale, postând în principal fotografii (64%). La nivel global, cei mai activi turiști sunt chinezii: 65% postează fotografii, 32% încarcă materiale video și 45% postează texte despre experiențele trăite – acesta fiind cel mai mare indicator din toate țările care au participat la studiu. Mai mult de jumătate (51%) din respondenții din Germania și Austria refuză să își actualizeze profilul online când sunt în vacanță.
Aproape 38% din călătorii participanți la studiu postează fotografii din vacanță. De actualizarea postărilor în scris se ocupă 24% din călători și 13% încarcă materiale video pe rețelele sociale.
Potrivit studiului, 55% din femei și 49% din bărbați postează astfel de fotografii pe rețele sociale.
Călătorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 22 de ani (60%) își actualizează profilurile online cu fotografii din vacanță la fel de mult ca cei cu vârsta între 23 și 35 de ani (59%). Populația respondentă cu vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani (48%), dar și cei de până în 65 de ani (41%) postează în online fotografii din vacanță.
Studiul a fost inițiat de momondo în 2017 în rândul utilizatorilor din 23 de țări: Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franța, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Elveția, Suedia, Turcia, Marea Britanie. Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv 1.000 de respondenți din România, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, bărbați și femei.
www.momondo.ro este un motor de căutare care compară ofertele pentru bilete de avion, hoteluri și închirieri auto la nivel global.