Câți europeni consideră că deținerea unei mașini este valoroasă în pandemia de COVID-19
Aproximativ trei sferturi dintre consumatorii europeni (72%) consideră că deținerea unei mașini este valoroasă în această perioadă, iar în acest context, mai mult de jumătate dintre europeni (54%) intenționează să limiteze utilizarea transportului public în următoarele trei luni.
Cu toate acestea, mai bine de jumătate dintre consumatorii europeni (52%) intenționează să amâne achiziționarea unui vehicul nou și susțin că îl vor păstra pe cel actual mai mult decât era prevăzut inițial, în contextul pandemiei de COVID-19, potrivit studiului Deloitte State of Consumer Tracker.
La capitolul prudență, polonezii sunt primii în ceea ce privește comportamentul de cumpărare (68%), urmați de irlandezi (61%) și de spanioli (60%).
În schimb, doar 32% dintre olandezi și-au amânat planurile de cumpărare a unui vehicul nou.
Când vine vorba de mijloacele preferate pentru a cumpăra un vehicul, 25% dintre britanici sunt dispuși să utilizeze canale online de achiziție, urmați de polonezi (22%) și germani (21%).
Totodată, cercetarea de față relevă că pandemia influențează puternic și serviciile și produsele legate de domeniul transportului, companiile de ride-hailing fiind cele mai afectate, având în vedere că aproape jumătate dintre consumatorii europeni (45%) intenționează să limiteze folosirea serviciilor oferite de acestea.
Mai mult, studiul indică faptul că redresarea companiilor de transport aerian va fi lentă, deoarece, în acest moment, doar 27% dintre europeni se simt în siguranță să apeleze la serviciile lor.
În același timp, mai mult de un sfert dintre spanioli, italieni, britanici și irlandezi intenționează să amâne achiziționarea de servicii periodice de întreținere pentru vehicule și 8% dintre europeni plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe combustibil în următoarele patru săptămâni.
Chiar dacă deținerea unei mașini este valoroasă, este vizibil că sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară
Potrivit precizărilor lui Ciprian Gavriliu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto, toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing și serviciile adiacente.
„Toți acești actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de COVID-19 prin soluții care variază de la extinderea către noi domenii – cum este cazul unor jucători din industria auto care și-au adaptat liniile de producție pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor și accelerarea capacității de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienților.
În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli și de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate”, a adăugat Gavriliu.
Studiul Deloitte State of Consumer Tracker este realizat în baza unor chestionare on-line aplicate bilunar în Australia, Belgia, Canada, Chile, China, Coreea de Sud, Franța, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Polonia, Spania și Statele Unite. Mai multe detalii despre studiu sunt disponibile aici.
Cercetarea a fost efectuată pe un eșantion de 18.000 de respondenți din 18 țări, dintre care nouă state europene – Belgia, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia și Spania -, în a doua jumătate a lunii iunie 2020.