Câți kilometri de autostradă s-au construit din supra-acciză de șapte eurocenți
Premierul Victor Ponta nu a putut răspunde la întrebarea ce sumă s-a colectat în 2014 din supraacciza de 7 cenți.
„Vreau să explic foarte clar, pentru că este o interpretare greșită pe care o folosiți tot timpul și pe care vă mulțumesc că îmi dați ocazia să vă lămuresc”, și-a început Ponta răspunsul. „În primul rând, suma colectată …vă transmit imediat de la ministerul de Finanțe”, a adăugat premierul.
El a ținut să precizeze că supra-acciza nu a avut impact asupra prețului la carburant, argumentând cu faptul că „azi, prețurile la carburant sunt mai mici decât înainte de introducerea accizei”.
Ponta a spus că din suma colectată din acciza suplimentară se cofinanțează atât proiectele europene de infrastructură, precum și lucrările de infrastructură, de întreținere și de construcție din fonduri bugetare, întrucât fondurile puse la dispoziția României din programe structurale și de coeziune nu acoperă decât în mică măsură necesitățile de infrastructură ale României.
„Noi avem, în 2015, 19 miliarde de lei cofinanțări la proiecte europene. Evident că acciza nu acoperă în niciun caz acești 19 miliarde – dacă nu mă înșel erau 2,4 miliarde anual, deci o parte din cei 19 miliarde”, a spus Ponta.
În ceea ce privește kilometrii de autostradă făcuți în baza acestei supra-accize, Ponta a dat exemplul repornirii autostrăzii Transilvania, începută în acest an.