Prima pagină » Economic » Ce-am avut și ce am construit. Traversarea României durează cu mașina cât traversarea întregii Europe

Ce-am avut și ce am construit. Traversarea României durează cu mașina cât traversarea întregii Europe

România trebuie să dispună, până în anul 2015, de 1.736 de kilometri de autostradă.

România ar fi trebuit să dispună, până în anul 2015, de 1.736 de kilometri de autostradă, conform „Programului prioritar de construcție a autostrăzilor și drumurilor naționale” aprobat în 2003. La ora actuală, șoferii pot circula însă doar pe 545 de kilometri de autostradă, un „număr foarte mic, dacă este raportat la suprafața țării, dar și comparativ cu statele din regiune”, se menționează în „Investigația sectorială pe piața lucrărilor de construcții de drumuri și autostrăzi”, raport elaborat de Consiliul Concurenței.

Totodată, pentru a traversa România pornind de la Constanța pentru a ajunge la Mako, oraș situat în apropierea frontierei cu Ungaria, ai nevoie de cel puțin 13 – 14 ore, în ciuda faptului că dintre cei 900 de kilometri ce trebuie parcurși 400 de kilometri sunt de autostradă, mai exact Constanța – Pitești, Simeria – Deva, Timișoara – Arad, la care se adaugă centurile municipiilor Pitești, Sibiu, Timișoara și Arad.

Descarcă aici raportul complet al Consiliului Concurenței

„Acest timp este echivalent cu cel necesar pentru traversarea întregii Europe, exclusiv pe autostradă, de la Mako la Rotterdam Olanda”, explică reprezentanții Consiliului Concurenței.

207 kilometri de autostradă în execuție

La ora actuală, se află în execuție 207 kilometri de autostradă, împărțiți pe mai multe tronsoane. Cel mai devreme ar putea fi inaugurate tronsoanele Orăștie – Sibiu, Lugoj – Deva, Nădlac – Arad, Suplacu de Barcău – Borș și Coridorul IV Paneuropean al căror termen de finalizare este anul în curs.

Grafic: Stadiul autostrăzilor din România

Sursă: Consiliul Concurenței

Ele ar trebui să fie urmate în 2015 de tronsonul Gilău – Nădășelu și de varianta de ocolire a Constanței, și de București – Moara Vlăsiei în 2016.

Cum a evoluat construcția de autostrăzi din 1972 până în prezent

Primul tronson de autostradă a fost inaugurat în România în anul 1972, acesta fiind segmentul București – Pitești al A1. Șoferii au putut să circule, 15 ani mai târziu, pe tronsonul Fetești-Cernavodă al Autostrăzii Soarelui, al doilea deschis circulației în țara noastră.

După inaugurare au urmat 17 ani de pauză, între anii 1987 și 2004, în care niciun kilometru de autostradă nu a mai fost dat în folosință în țara noastră.

Grafic: Total kilometri de autostradă dați în folosință anual în România

Sursă: Consiliul Concurenței

Cel mai bun an pentru români a fost 2012 când au fost inaugurați 164 de kilometri de autostradă. Printre aceștia s-au numărat și cei 42,5 kilometri ai tronsonului Moara Vlăsiei – Ploiești.

„Este de remarcat faptul că lucrările de construcție pentru tronsonul Moara Vlăsiei – Ploiești al Autostrăzii Transilvania, primul tronson de autostradă realizat de constructori români, au început în anul 2007 și recepția finală a avut loc în anul 2012”, se subliniază în raportul Consiliului Concurenței.

Grafic: Total kilometri de autostradă dați în folosință în România

Sursă: Consiliul Concurenței

Fii la curent cu știrile economice ale momentului. Abonează-te la pagina de Facebook Gândul Financiar.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Zilele în care nu se fac nunți în 2026 și 2027. Calendar ortodox complet
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Ce practici au românii de Ignat: Tradiții, credințe și obiceiuri păstrate din vechime
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
De ce lipsesc culori din Soare? Nici măcar oamenii de știință nu au răspunsul complet!