Românii au alocat anul acesta 208,56 de lei pentru cadourile pe care le-au cumpărat cu ocazia sărbătorii de Moș Nicolae celor dragi, potrivit unui studiu realizat de Mednet.
„Studiul de piață arată că orășenii resimt încă efectele crizei financiare, acesta afectând modul în care aleg să-și împartă și dimensioneze bugetul alocat Sărbătorilor de Iarnă”, explică reprezentanții Mednet într-un comunicat remis gândul.
„Creșterile de buget înregistrate pentru categoriile analizate nu sunt unele cantitative, de volum, ci, mai degrabă motivate de creșterea accentuată a prețurilor precum și de devalorizarea monedei naționale”, adaugă ei.
Conform acelorași date, 77,1% dintre persoanele intervievate au declarat că se pregătesc cu daruri pentru seara de 5 decembrie.
FOTO: Mednet
În ceea ce privește tipul cadourilor alese, în topul preferințelor românilor, s-au aflat anul acesta dulciurile (52,4%) și jucăriile (30,5%), dar și articolele de îmbrăcăminte și de încălțăminte (28,5%).
Studiul a fost realizat, în perioada 23-29 noiembrie, pe un eșantion de 800 de persoane cu vârste cuprinse între 18 ani și 65 de ani. Marja de eroare a acestuia a fost de ±3,46%.