Prima pagină » Economic » Ce cadouri primesc românii de Sărbători de la angajatori

Ce cadouri primesc românii de Sărbători de la angajatori

Ce cadouri primesc românii de Sărbători de la angajatori
Angajatorii nu au uitat nici în acest an de "atențiile" de Sărbători pentru salariați.

Angajatorii nu au uitat nici în acest an de „atențiile” de Sărbători pentru salariați. De cele mai multe ori companiile aleg să le dea angajaților cadouri în natură care nu sunt supuse impozitului pe venit sau contribuțiilor sociale. Există însă și firme care le dau angajaților prime cu ocazia sărbătorilor de iarnă sau tichete cadou. Totul depinde de impozitele și de contribuțiile pe care angajatorii sunt sau nu dispuși să le plătească, potrivit unei analize Accace, una dintre companiile de externalizare și consultanță de afaceri din Europa Centrală și de Est.

„Este evident că beneficiile în natură sunt cea mai des aleasă variantă de către organizații, deoarece cu ocazia Crăciunului acestea au posibilitatea de a acorda un tip de beneficiu în natură nesupus impozitului pe venit și contribuțiilor sociale. Este vorba despre cadourile oferte de angajatori în bani și în natură, în beneficiul copiilor minori ai angajaților, în limita a 150 de lei”, explică Maria Cojocariu, payroll manager Accace în România.

Beneficiile în bani primite de salariați de Sărbători sunt bonusurile sau primele. Acestea sunt supuse impozitului pe venit și contribuțiilor sociale obligatorii, atât la angajator cât și la angajat. Astfel ele ajung să genereze cele mai mari costuri. Spre comparație, tichetele cadou sunt supuse doar impozitului pe venit.

Există însă și companii unde angajații pot alege dintr-o listă beneficiile pe care le pot primi de Crăciun. În urma rezultatelor, compania ia o decizie, luând în considerare cel mai votat beneficiu. Într-o situație ideală, notează reprezentanții Accace, avantajele în natură ar trebui acordate nominal, în funcție de rezultatele obținute printr-un astfel de chestionar, ținând cont de un buget alocat de organizație în acest sens. Astfel s-ar obține un nivel de satisfacție de 100% în rândul angajaților.

„În realitate, însă, identificarea nevoilor la un nivel atât de detaliat este foarte greu de realizat și necesită timp și energie din partea tuturor. Dificultatea logistică, alături de costul ridicat generat de o astfel de evaluare, nu face din această propunere o soluție eficientă sau preferată de angajatori, de accea ei aleg să rămână la modelele casice de beneficii”, conchide Maria Cojocariu.

Citește și