Ce cred românii despre nivelul lor de trai. Câți dintre ei se consideră săraci
Astfel, clasa de mijloc a crescut cu 16,5 puncte procentuale comparativ cu anul 2013, în timp ce ponderea românilor care se consideră săraci, neavând venituri suficiente pentru cheltuielile esențiale, a scăzut de la 13,8% în 2013 la 5,6% anul acesta, relevă studiul efectuat în perioada 4-14 noiembrie pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.003 respondenți.
Nivelul mai bun de trai se datorează evoluției economice din România în ultimii trei ani, dar și atenției sporite pe care românii o acordă cheltuielilor zilnice. Astfel, 77% dintre respondenți spun că urmăresc atent evoluția bugetului personal, iar 13% țin o evidență scrisă a veniturilor și cheltuielilor. Ca urmare, comparativ cu 2013, tot mai puțini români spun că rămân fără bani de la un salariu la altul. Mai exact, 23,4% dintre respondenți nu reușesc aproape niciodată să cheltuiască mai puțin decât câștigă, comparativ cu 29,9% în 2013.
Potrivit studiului, femeile tind să rămână mai des fără bani decât bărbații, iar dintre cheltuielile de necesitate scăzută pe care acestea le fac ponderea cea mai mare o au îmbrăcămintea și cosmeticele. La polul opus, 31,6% declară că își planifică și gestionează eficient bugetul și se încadrează întotdeauna în veniturile obținute, procent în creștere comparativ cu nivelul de 22% din 2013.
Peste 34% dintre respondenți economisesc cu regularitate pentru viitor sau pentru diverse investiții, nivel similar celui din 2013, în timp ce ponderea celor care economisesc atunci când au în plan să investească s-a dublat în ultimii trei ani până la 32,2% și doar 31,5% dintre români spun că nu reușesc să facă economii față de 47,1% în 2013.Investițiile în imobiliare sunt în continuare considerate ca fiind printre cele mai avantajoase de către 46,7% dintre respondenți, similar nivelului din 2013, urmate de investițiile în propria afacere (41,6%) și de cele în aur sau argint (36,2%, în scădere față de 50,7% în urmă cu trei ani).
Citește în continuare pe Business Magazin.