Generația Millennials, sau generația Y, adică tinerii născuți în perioada 1980 – 2000, se diverențiază de părinții lor (generația X) atunci când vine vorba de aspectele pe care le iau în considerare în momentul alegerii unui loc de muncă.
Tinerii își doresc să promoveze cât mai repede și nu mai au răbdare să parcurgă toate etapele existente în procesul de evoluție profesioanlă. Mai mult, mare parte din ei vor să își dezvolte abilități de lideri.
De asemenea, generația Millennials are un avantaj față de generația anterioară prin faptul că s-au născut în era internetului și a rețelelor de socializare online.
„Accesul la mediul online le permite să fie mult mai informați despre companiile din piață, să fie mai comunicativi și creativi decât generațiile anterioare. În plus, cei mai mulți dintre ei sunt deschiși la noi provocări și își asumă fără rezerve implicarea în proiecte pentru care încă nu sunt pregătiți professional”, explică Raluca Peneș, HR Coordinator, Smartree.
Generația Millennials are o viziune complexă asupra vieții și carierei. Tinerii din această categorie pun echilibrul pe primul loc. Ei vor să aibă atât timp liber, cât și posibilitatea de a avea un job într-o companie cu ale cărei valori să se identifice, astfel încât să simtă că efortul depus are sens.
Chiar dacă salariul nu este pus pe primul loc, tinerii își doresc să primească sume motivante, însă vor, pe de altă parte, și o serie de beneficii. Între acestea se numără asigurarea medicală, abonamentul a o sală de sport, zilele libere sau cardurile de reducere. Astfel, una dintre întrebările puse de tineri în cadrul interviului de recrutare se referă tocmai la acest aspect.
Hobby-urile, mai presus decât casa sau mașina
Job-ul flexibil este foarte important pentru tinerii Millennials. Ei își doresc să își poată valorifica timpul liber și să se ocupe și de hobby-urile lor.
„Comparativ cu generația X, tinerii Millennials pun mult mai mult accent pe echilibrul dintre viața personală și cea profesională. Deși valorile lor nu constau neapărat în achiziționarea unei case sau a unei mașini, doresc să aloce mai mult timp familiei, hobby-urilor sau altor activități care țin de dezvoltarea personală”, explică Raluca Peneș.
Există anumite domenii în care tinerii Millennials solicită la interviul de angajare un program de lucru flexibil, deoarece noțiunea de pontaj sau program fix la birou poate reprezenta pentru ei un fel de constrângere a activității și, implicit, a rezultatelor. Acesta este un alt lucru care îi diferențiază de generația anterioară, deoarece aceasta prefera programul fix, la birou, acceptând chiar și ore suplimentare.
Agențiile de recrutare se văd puse în situația de a se adapta noilor cerințe și de a înțelege dorințele tinerilor potențiali angajați.
„Recruiterii trebuie să cunoască și să ințeleagă foarte bine profilul tinerilor Millennials – nevoile lor, dorința de promovare, abilitățile și creativitatea lor. Rolul pe care HR-ul trebuie să-l aibă acum într-o companie este acela de a identifica și implementa, împreună cu factorii decizionali, programe de dezvoltare profesională și sisteme de beneficii care să atragă și să motiveze această generație”, susține Raluca Peneș.