Prima pagină » Economic » Ce notă a primit la testele de siguranță cea mai ieftină mașină din lume

Ce notă a primit la testele de siguranță cea mai ieftină mașină din lume

Ce notă a primit la testele de siguranță cea mai ieftină mașină din lume

Automobilul indian Tata Nano, cea mai ieftină mașină din lume, a primit zero stele pentru protecția adulților și copiilor la testele de siguranță Ncap, derulate în Germania, potrivit The Guardian, citat de Mediafax.

Lansată în 2009 la un preț de aproximativ 2.000 de dolari, Tata Nano a fost prezentată drept automobilul care va motoriza masele în India.
Industriașul Ratan Tata a sugerat atunci că, dacă mașina avea să aibă succes pe piața autohtonă, compania va dezvolta în termen de doi ani o variantă destinată piețelor din Europa și SUA.

Modelul a trecut inițial un test de siguranță în Marea Britanie, iar grupul Tata s-a arătat încrezător într-un rating de patru stele în sistemul Ncap.

Rezultatele testelor derulate în decembrie la centrul ADAC din Landsberg, Bavaria, ar putea pune însă probleme constructorului indian în ceea ce privește ambițiile de a se extinde către piețele dezvoltate.
Tata Nano a primit zero stele, dintr-un maxim de 5, în ceea ce privește protecția pasagerilor adulți și copii, și nu îndeplinește nici măcar criteriile de bază în ceea ce privește siguranța recomandate de Organizația Națiunilor Unite, potrivit The Guardian.

Izbit de un perete din beton la viteza de 64 kilometri pe oră, modelul (cu volan pe dreapta) s-a rotit cu 150 de grade și a alunecat aproximativ doi metri spre stânga. Partea frontală a cedat „precum o cutie de carton” și s-a înfășurat în jurul manechinului amplasat pe scaunul șoferului, modelul nefiind dotat cu airbaguri.

Roata din față-dreapta a pătruns prin podea și a zdrobit picioarele manechinului. Mâna dreaptă a manechinului a ieșit printre parbriz și geamul din dreapta.
Înaintea testului, inginerii ADAC erau îngrijorați de consecințele simulării asupra manechinelor, notează The Guardian. Create pentru a imita structura corpului uman, un exemplar costă aproximativ 100.000 de euro, de 60 de ori mai mult decât un Nano.

Rezultatele testului nu au lăsat loc de interpretare: manechinele vor putea fi reparate și utilizate în alte simulări, însă în cazul unui accident pasagerii de pe locurile din față nu ar fi supraviețuit. Modelul nu permite instalarea de scaune speciale pentru copii, astfel că a primit zero stele și la această categorie.
Reprezentanții Tata Motors nu au comentat încă rezultatele simulării..
În pofida prețului scăzut, Nano nu s-a ridicat la așteptările grupului Tata în materie de vânzări. În 2011, The Economist scria că fabrica din Sanand, provincia Gujarat, funcționează sub capacitate. În luna octombrie a anului trecut, modelul a înregistrat vânzări de 2.500 unități, față de 10.000 în aprilie 2012.

Tata a lansat recent un model mai scump, denumit Nano Twist, în încercarea de a reporni vânzările.
Directorul executiv al Tata Motors, Karl Slym, cetățean britanic, a murit duminică la Bangkok după ce a căzut de la etajul 22 al unui hotel. Poliția tratează cazul ca pe o sinucidere.
 

 

Autor

Citește și