Cei mai mulți dintre români nu sunt dispuși să facă vreo investiție majoră în următoarele trei luni. Astfel, șapte din zece români apreciază următoarea perioadă ca fiind extrem de neprielnică pentru achiziționarea unei case, iar 71,5% consideră că e perioadă total nepotrivită pentru achiziționarea unei mașini, se arată într-un studiu realizat de Bucharest Forum.
Studiul arată că doar 12,1% dintre români și-ar putea achiziționa o casă în următoarele trei luni. În ceea ce privește achiziția unei mașini, doar 7,9% dintre consumatori ar lua o asemenea decizie. Studiul mai arată că acești potențiali cumpărători s-ar orienta către o mașină second-hand.
„Românii au devenit mai responsabili și sunt mai reticenți în a face o investiție majoră, cum ar fi achiziția unei locuințe sau a unei mașini. Chiar și atunci când consideră oportun să cumpere un automobil, poate fi observată aceeași tendință din ultimii ani, de orientare a deciziei către o mașină la mâna a doua”, a declarat Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.
Situația stă însă altfel în ceea ce privește achiziția bunurilor de larg consum pentru gospodărie. În acest caz, românii consideră în procent destul de ridicat (40,8%) că următoarele 3 luni ca o perioadă oportună cumpărăturilor. În topul preferințelor consumatorilor sunt obiecte ca laptop (13, 9%), frigider (12, 2%) sau mașină de spălat (12, 6%).
Același studiu relevă și o atitudine de reticență a consumatorilor în ceea ce privește intenția de a pleca în vacanță: doar 2 din 10 români au menționat că își fac planuri în acest sens pentru următoarele trei luni, alegând destinații turistice din țară. Mijlocul de transport ales în mod preponderant este automobilul personal.