Ce profit a înregistrat Cosmote România în 2012

Publicat: 28 02. 2013, 13:40
Actualizat: 30 07. 2014, 11:30

Cosmote România a înregistrat anul trecut venituri de 462,8 milioane euro, în scădere ușoară de la nivelul de 468,2 milioane euro din 2011, în timp ce profitul operațional al companiei a urcat cu 19,4%, la 119,5 milioane euro.

Astfel, profitul EBITDA proforma (câștiguri operaționale înaintea dobânzilor, taxelor și amortizărilor) a crescut de la 100 milioane euro la 119,5 milioane euro, marja de câștig urcând cu 4,4 puncte procentuale, de la 21,4% la 25,8%, potrivit datelor prezentate joi de companie.

Cota de piață a Cosmote România la sfârșitul anului era de 24,5%, notează operatorul de telefonie mobilă într-un comunicat.

Numărul clienților Cosmote România era de aproximativ 6,3 milioane la finalul anului, față de 6,49 milioane la finele lui 2011, potrivit datelor comunicate joi de grupul grec OTE, proprietarul companiei de telefonie. OTE mai deține în România Romtelecom și rețeaua de magazine Germanos.

„În 2012 ne-am consolidat amprenta pe piață, crescând susținut EBITDA și baza de clienți business. Furnizând conectivitate și servicii pentru societatea informațională, contribuim activ la trecerea României către economia digitală. În această privință, păstrând întotdeauna în centrul atenției experiența clienților, ne îndreptăm gradual către 4G, următorul nivel în tehnologie”, a declarat în comunicat Stefanos Theocharopoulos, Chief Executive Officer Cosmote România.

Aproape un sfert din baza de clienți a companiei reprezintă abonați, restul fiind utilizatori de cartele pre-plătite.

Venitul mediu pe utilizator (ARPU) pentru 2012 s-a menținut în linie cu cel din anul 2011, notează Cosmote, fără a preciza valoarea indicatorului.

În trimestrul al patrulea, veniturile Cosmote România au scăzut cu 9,9% raportat la perioada corespunzătoare din 2011, de la 126,2 milioane euro la 113,7 milioane euro, potrivit datelor anunțate de OTE.

Profitul EBITDA proforma s-a menținut la aproximativ 30 milioane euro, astfel că marja de câștig a crescut de la 23,9% la 26,6%.

Baza de clienți business ai companiei a crescut cu 32% în trimestrul al patrulea, iar numărul clienților 3G a avansat cu 7%, datorită evoluției în zona serviciilor de date.

Veniturile din servicii au coborât cu 8,9%, în urma reducerii tarifelor de interconectare în două rânduri, în martie și septembrie, prin decizia autorității de reglementare, notează grupul elen.