Ce „regi ai asfaltului” vor participa la construirea autostrăzii Lugoj-Deva

Publicat: 23 05. 2013, 11:29
Actualizat: 31 07. 2014, 14:57

Companiile italiene Salini și Secol și mai multe firme românești, printre care Tehnostrade și Spedition UMB, ale omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, Teloxim Con, controlată de Theodor Berna, și reprezentanța locală a Aldesa (Spania) vor construi trei loturi ale tronsonului de autostradă Lugoj-Deva, proiecte cu o valoare totală estimată la peste trei miliarde de lei (circa 690 milioane euro), fără TVA.

Astfel, lotul 2 al tronsonului va fi construit de asocierea Salini – Secol, lotul 3 de consorțiul Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, iar lotul 4 de asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, potrivit datelor anunțate joi de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine.

Sursa citată a anunțat finalizarea procedurii de licitație și ofertele declarate câștigătoare, nu și valoarea acestora sau termenele de execuție.

În august 2012 Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat că a primit aproape 20 de oferte pentru construcția fiecăruia dintre cele trei loturi ale autostrăzii Lugoj-Deva scoase la licitație, din partea unor companii și consorții din România și străinătate, precum Astaldi (Italia), FCC (Spania) și Strabag (Austria).

Cele trei loturi însumează 71,9 kilometri. Proiectarea este preconizată să dureze maximum șase luni, iar execuția lucrărilor cel mult doi ani.
CNADNR estima anul trecut costuri de puțin peste un miliard de lei, fără TVA, pentru fiecare lot.

În aprilie 2011 CNADNR a selectat consorțiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d”Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot (27,4 kilometri), constructorul avansând o ofertă de 681 milioane lei.
Autostrada Lugoj-Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania și se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăștie, Sibiu, București, Fetești și Constanța, ruta continuând până la Istanbul.

Un prim tronson al autostrăzii Timișoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulației în octombrie 2012, lucrările fiind finalizate cu șase luni înainte de termen. Tronsonul face legătura între municipiul Timișoara și localitatea Remetea Mare. Practic, noua șosea face legătura între DN 6 Timișoara-Lugoj și autostrada Arad-Timișoara, astfel că o parte dintre mașinile care vin dinspre Lugoj nu vor mai fi nevoite să intre în municipiul Timișoara.

Lucrările de construcție pentru acest tronson au fost executate de asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Carena SpA Impresa di Construzioni.