Prima pagină » Economic » Ce s-a întâmplat pe internet, în timpul crizei medicale. Sintagma „comandă online” a înregistrat un nivel-record al ultimilor cinci ani în ceea ce privește căutările pe Google

Ce s-a întâmplat pe internet, în timpul crizei medicale. Sintagma „comandă online” a înregistrat un nivel-record al ultimilor cinci ani în ceea ce privește căutările pe Google

Ce s-a întâmplat pe internet, în timpul crizei medicale. Sintagma „comandă online” a înregistrat un nivel-record al ultimilor cinci ani în ceea ce privește căutările pe Google

Perioada începând cu luna martie 2020 și până în prezent a adus cu sine o criză medicală și, în acest context, schimbări puternice în piață, comunicarea și munca de la distanță fiind susținute prin platforme de colaborare ca Zoom, Google Meet sau Microsoft Teams, în timp ce comercianții mici și mijlocii au accelerat procesul de digitalizare.

Cu siguranță, susțin cei de la „five elements digital”, provocările anului în curs vor rămâne în istorie, la fel și soluțiile identificate atât de fiecare persoană în parte, cât și de antreprenori și companii. De aceea, sursa citată a analizat modul în care s-au resimțit aceste luni pe internet și care au fost subiectele de interes pentru publicul larg când vine vorba de căutările online pe Google.

Curiozități și căutări specifice perioadei stării de urgență

În contextul creat de pandemia COVID-19, când vine vorba de căutări pe Google, la noi în țară au fost de mare interes, în momentul declarării stării de urgență, subiecte precum „hârtia igienică”, „cum să te tunzi” sau „pâine”. Între timp, nevoia de informație pe astfel de subiecte a scăzut la un nivel firesc pentru orice perioadă din an.

La rândul său, mobilitatea urbană s-a confruntat cu schimbări remarcabile în acest an. Potrivit datelor raportului Google, citate de sursa amintită mai sus, transportul public e cu 17% mai puțin popular decât înainte de pandemie pe acest motor de căutare. Modificarea survine inclusiv pe fondul lucratului de la distanță. De asemenea, în luna în curs se înregistrează o scădere cu 30% a traficului către clădirile de birouri.

Experții susțin că nu același lucru se poate spune despre deplasarea la magazine sau farmacii, care e în creștere cu 6% sau în parcuri, care crește cu 29%.

Cu toate acestea, este înregistrată o scădere de 3% atunci când vine vorba de centre comerciale, muzee, cinematografe și parcuri tematice ca un rezultat al necesității distanțării sociale.

Informare și divertisment în perioada #coronacrizei

Finalul stării de urgență a adus cu sine un interes crescut – dar nu peste o perioadă normală de dinaintea pandemiei – în ceea ce privește activitățile de recreere și divertisment. O scădere semnificativă față de alți ani a fost remarcată în privința căutărilor pe tema „vacanță”. Anul acesta, ca o premieră a ultimilor cinci ani, românii au fost mai puțin preocupați de acest subiect.

În ciuda unui vârf de căutări înregistrat la mijlocul lunii martie, subiectul „jocuri video” a pierdut din avânt până la mijlocul lunii iulie, iar în prezent este la un nivel firesc pentru această perioadă.

Când vine vorba de surse de informare, cele mai populare televiziuni au fost, în ordine, Pro TV, Antena 1 și Antena 3. Printre acestea s-a remarcat și Digi24 cu un vârf de interes în primăvară.

Platformele de interes pentru lucrul de acasă

Cea mai spectaculoasă creștere a avut-o în 2020 platforma de colaborare video Zoom. Chiar și așa, Netflix a reușit să se mențină deasupra acesteia când vine vorba de interesul în România. Cu toate acestea, furnizorul pentru corespondență Gmail a fost platforma cea mai populară dintre cele trei, pentru componenta evidentă de muncă. Fiecare dintre acestea a înregistrat scăderi similare de îndată ce s-a încheiat starea de urgență.

Mai interesant este însă subiectul „locurilor de muncă”, care, pe Google a fost în martie 2020 la un nivel întâlnit, de regulă, în timpul sărbătorilor de iarnă din luna decembrie.

Totuși, odată cu încheierea stării de urgentă, a căpătat mai multă tracțiune. Five elements digital remarcă însă că cererea mare pentru locuri de muncă, din partea angajaților, nu reflectă și o ofertă similară din partea potențialilor angajatori.

Cumpărături cu livrare la domiciliu

În momentul în care magazinele s-au concentrat mai mult pe comerțul online, demersul a implicat și o concentrare pe livrare. Și din rândul clienților abordarea a fost similară. În martie a fost înregistrat cel mai mare vârf în cazul căutării „livrare”. După starea de urgență, interesul în căutări rămâne la un nivel mai ridicat decât înainte de declararea pandemiei.

Un vârf similar al interesului a fost remarcat și în cazul căutărilor pentru „comandă online”. Pentru ultimii cinci ani, în 2020 a fost atins un nivel-record. Și se menține la un nivel mai ridicat decât înainte de luna martie.

Citește și