În spatele brandurilor precum „Bun, din România” (Billa) sau „Gusturi românești” (Mega Image) stau însă mici producători locali care spun în continuare că „relația cu retailerii nu este ușoară și se construiește greu”, scrie Ziarul Financiar.
În ultimii ani marcați de criză românii au început să se reorienteze către proÂduse locale după ce înainte de 2008 preferau brandurile străine cu renume. În acest context, retailerii internaționali au început la rândul lor să promoveze produsele „made in Romania” fie că este vorba de fructe, legume sau lactate, ba mai mult, au construit branduri proprii pentru acestea, cum este cazul Billa cu „Bun, din România” sau Mega Image cu „Gusturi românești”.
Totuși, micii producători locali spun că pentru a ajunge pe rafturile supermarketurilor și hipermarketurilor trebuie să se lupte cu produsele din import care de multe ori au prețuri mai mici.
„Motivul principal pentru care am lansat brandul «Bun, din RoÂmânia» reprezintă adaptarea firească la tendințele din ce în ce mai pronunțate ale clienților de a se îndrepta spre consumul produselor de proveniență locală”, spun reprezentanții Billa. Ei adaugă faptul că în România clienții caută atât gustul natural al produselor românești cât și tradiția din spate. Mai mult, consumatorul conștientizează că astfel sprijină și economia locală.
Citește articolul integral pe Ziarul Financiar