Așa-numitele planuri de succesiune pe care le dezvoltă companiile multinaționale încep să rămână la stadiul de teorii pentru tinerii care au reușit, cu greu, după câteva luni sau un an de internship să se angajeze într-o companie mare multinațională, informează Business Magazin. De ce? Pentru că piața s-a maturizat, majoritatea businessurilor s-au stabilizat și au echipe de manageri bine instruiți, care cunosc toate procesele companiei în detaliu.
În contextul în care un absolvent de facultate de 23-24 de ani are un manager de 30 de ani care la rândul lui are un șef de 40-45 de ani, să aștepte ca șeful lui să iasă la pensie pentru a fi promovat devine o utopie.Vremurile s-au schimbat, iar tinerii spun că trebuie să muncească mult mai mult decât au muncit șefii lor, „crescuți” în perioade de boom, pentru a ajunge în poziții de management.
Modelul promovat de multinaționale, acela al unei cariere pentru o viață în aceeași companie, în care angajatul ideal ajunge de la o poziție de „intern” ocupată într-o vacanță din facultate devine ulterior specialist, manager de divizie, manager regional și poate director general (nu înainte de a ocupa câteva poziții de management la diviziile din străinătate ale companiei) pare să nu-și mai găsească valabilitatea în contextul economic actual. (Adelina Mihai)
Citește articolul integral în Business Magazin.