Ce sumă pierde Uber anual pe piața chineză
Aplicația Uber face legătura între pasageri și cel mai apropiat șofer dispus să-și ofere serviciile contra cost.
Prezența în China, o piață cu perspective foarte bune de dezvoltare, a ajutat compania să treacă anul trecut pragul de 8 miliarde de dolari în privința valorii. Uber a atras peste 1 miliard de dolari în ultima rundă de finanțare organizată.
Operațiunile din China nu sunt încă profitabile, din cauza concurenței intense.
„Suntem profitabili în SUA, dar pierdem peste 1 miliard de dolari pe an în China. (…) Avem un rival care este neprofitabil în fiecare oraș în care este prezent, dar cumpără cotă de piață. Aș vrea ca lumea să nu fie așa”, a declarat Kalanick pentru portalul IT Betakit.
Cifra de un miliard de dolari a fost confirmată pentru Reuters de oficiali ai diviziei Uber din China.
Compania rivală Didi Kuaidi este susținută de Tencent și Alibaba Group, două dintre cele mai mari companii IT din China. Uber și Didi Kuaidi au cheltuit masiv, mai ales prin subvenționarea costurilor, pentru a câștiga cotă de piață, mizând că piața de profil din China va deveni cea mai mare din lume.
Didi Kuaidi este prezentă în aproximativ 400 de orașe din China și își acoperă costurile în aproximativ jumătate dintre acestea, a declarat un reprezentant al companiei.
Uber operează în prezent în peste 40 de orașe și vrea să se extindă la 100 până la finele anului.