Există însă și bănci, precum Garanti Bank, care percep un comision de sub 0,6 euro, respectiv sub 0,7 dolari pentru administrarea contului în valută, dar și bănci, precum ING Bank, care taxeaxă peste medie administrare contului, respectiv cu 2 euro lunar indiferent de monedă. Pe lângă comision de administrare, mare parte din bănci percep și un comision de retragere de la bancomate, scrie Ziarul Financiar.
„Personal, eu am avut niște experiențe cu băncile. Am avut un cont în bancă cu o sumă minoră, 500 de dolari, și după doi ani m-a sunat banca să-mi spună nu doar că nu mai am am banii, ci că mai trebuie să mai dau eu 50 de dolari, că de fapt comisionul cu care au avut grijă de ei, i-au păzit, i-au dus la toaletă noaptea sau le-au dat să bea apă când le era sete, a mâncat fondul și trebuie să mai aduc și eu niște bani de acasă”, a relatat prim-ministrul Tudose într-o emisiune la România TV.
Tudose a declarat că după această „experiență neplăcută” a refuzat să își încaseze salariul pe card și implicit să-și deschidă un cont curent, pentru ca banca să nu beneficieze de comisioane pe care nu le merită la fiecare retragere.
Contul curent este produsul esențial de la care pornește relația dintre client și bancă, iar în trecut a fost văzut de către bănci ca o sursă sigură de venituri. În prezent, în încercarea de a-și lărgi baza de clienți, băncile nu mai percep comisioane pentru administrarea conturile curente în lei, în condițiile în care clientul își încasează salariul la bancă. Strategia băncilor mizează pe faptul că accesarea altor produse sau servicii de către clientul respectiv va compensa gratuitatea contului de salariu.
Declarația premierului Mihai Tudose a fost catalogată de Adrian Vasilescu, consilier al guvernatorului BNR, drept una „neinspirată”. Mai mult, Vasilescu a subliniat ideea că statul are nevoie de bănci pentru derularea activității.
„Declarația premierului Tudose privind băncile este neinspirată, este declarația unui intelectual care nu are de-a face băncile. BNR nu are atribuții de control în privința comisioanelor, ci Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Iar agenția este în subordinea guvernului, care poate iniția legi pentru a reglementa relațiile dintre bănci și clienți”, a explicat Adrian Vasilescu.
Citește continuarea în Ziarul Financiar