Specialiștii în domeniul resurselor umane sunt de părere că unele dintre condițiile esențiale care trebuie îndeplinite pentru ca un angajat să fie remarcat de către șefii săi și să obțină, în cel mai scurt timp, o promovare sunt stabilirea unor obiective concrete pe care să le urmeze pe parcursul carierei, atitudinea dinamică, buna interacțiune cu superiorii și cu membrii echipei din care face parte și capacitatea de a-și promova cât mai bine munca.
gândul vă prezintă o analiză a condițiilor pe care trebuie să le îndeplinească un angajat pentru a obține rapid o promovare în cadrul companiei pentru care lucrează.
Este important să îți stabilești o serie de obiective pe care să le atingi în carieră. (FOTO: Publimedia/Shutterstock)
Stabilirea unor obiective încă de la începutul carierei este benefică pentru persoanele care vor să obțină rapid promovări la locul de muncă. Un angajat trebuie să își facă un plan realist, în funcție de tipul de organizație în cadrul căreia lucrează și de echipa din care face parte. Un astfel de plan trebuie să cuprindă perioadele de timp pe care el este dispus să le petreacă în cadrul fiecăriei funcții, el îl va motiva pe angajat pentru a da un randament cât mai mare în cadrul fiecărui post și, în final, îl va face să fie remarcat de către șefi.
O atitudine deschisă este și ea importantă în cazul în care vrei să fii promovat cât mai repede. Este esențial ca o persoană să se întâlnească des atât cu colegii săi, cât și cu șefii săi, și să încerce să le obțină încrederea. Toate acestea îi cresc șansele de a fi propus pentru o promovare.
Un alt element cheie pentru obținerea unei avansări este și acela ca un angajat să știe să se promoveze cât mai bine. El trebuie să le comunice celor din jur performanțele pe care le obține pentru a putea fi remarcat rapid de către superiori.
Preia din atribuțiile șefului tău atunci când el este ocupat
O persoană care își dorește să obțină o promovare trebuie să încerce să își depășească atribuțiile pe care le are în mod normal de îndeplinit.
Angajatorii apreciază membrii unei echipe care dau dovadă de inițiativă și care vin cu idei concrete de îmbunătățire a modului de lucru. (FOTO: Publimedia/Shutterstock)
„Încearcă să îți oferi disponibilitatea de a prelua câteva dintre sarcinile șefului tău atunci când acesta se află într-o perioadă mai încărcată sau în timpul concediului său”, a declarat pentru gândul Adriana Frățean, consultant Manpower Professional.
Acestea sunt, după părerea sa, cele mai bune momente în care un angajat poate să le demostreze superiorilor săi că are capacitatea de a duce la bun sfârșit sarcini mai complexe și de a le demonstra că merită să fie promovat.
Reprezentanții Manpower Professional susțin și că angajatorii apreciază membrii unei echipe care dau dovadă de inițiativă și care vin cu idei concrete de îmbunătățire a modului de lucru sau de creștere a veniturilor companiei. „Fii entuziast, pozitiv și demonstrează că se poate ca lucrurile să fie făcute mai repede și mai bine cu ajutorul ideilor tale”, a mai explicat Frățean.
Cei care vor să obțină cât mai rapid o promovare în cadrul companiei pentru care lucrează trebuie să acorde, de asemenea, atenție ținutei lor și modului în care se adresează persoanelor din jur. Specialiștii le recomandă să se îmbrace corespunzător postului pe care vor să îl obțină și să aibă un comportament decent atât în cadrul întâlnirilor informale cu ceilalți membrii ai echipei, cât și cu șefii lor, fie că este vorba despre petreceri organizate cu diferite ocazii, ieșiri alături de colegi în pauza de masă sau team building-uri organizate de către reprezentanții companiei. Este importat, de asemenea, ca ei să își exprime cu diplomație punctele de vedere.
Loialitatea față de companie este importantă atunci când vrei să obți o avansare. (FOTO: Publimedia/Shutterstock)
Uimește-ți șeful cu progresele tale
În cazul în care avansarea este posibilă în cadrul companiei în care lucrează, un angajat trebuie să „îndeplinească criteriile de performață individuală„, să fie apreciat de către clienți prin intermediul rezultatelor sale și să își arate loialitatea față de firmă, loialitate care nu se referă neapărat la numărul de ani de vechime pe care îi are, a declarat pentru gândul și Raluca Pârvu, senior consultant al BPI Group.
Pârvu susține, de asemenea, că atitudinea dinamică și motivația personală a unui angajat îl pot ajuta și ele să fie promovat cât mai rapid în cadrul unei companii.
Specialiștii în domeniu consideră că este importat și ca un angajat să aducă un plus-valoare constant pentru a putea fi remarcat de către șefi. „Dacă ești un angajat care ajută compania să crească, de exemplu, prin idei inovatoare, dar realiste, efort susținut și realizarea targeturilor, șansele tale de promovare sunt mult mai mari decât dacă ai o performanță medie și conformistă”, a declarat pentru gândul Cătălina Rascu, HR coordinator al Consulteam și reprezentant Mercer și Tack în România.
Rascu ne-a mai explicat și că un angajat trebuie să încerce să își uimească șefii cu progresele sale și să îi demonstreze adevăratul potențial dacă vrea ca acesta să fie dispus să îl susțină și să îl propună pentru o promovare.
Un angajat trebuie să încerce să își uimească șefii cu progresele sale dacă vrea să obțină o promovare. (FOTO: Publimedia/Shutterstock)
Fii dispus să își ajuți colegii
Un alt element cheie în obținerea unei avansări este și acela ca o persoană să fie dispusă să își ajute colegii de echipă și să îi placă să lucreze alături de aceștia în realizarea diferitelor proiecte. „Studiile arată că dacă ești un taciturn care preferă să lucreze singur, șansele să fii promovat scad și se alege deseori varianta unui bonus sau un alt beneficiu pentru a te motiva pe termen lung”, ne-a mai explicat Rascu.
Nu toți angajații se pot bucura însă de obținerea unei promovări. „Multe companii aflate în expansiune pot oferi astfel de oportunități, altele care poate trec printr-o perioada dificilă nu prea pot oferi posibilități de avansare”, a declarat pentru gândul Bogdan Florea, directorul general Trenkwalder. El a mai adăugat că există și companii în care șefii preferă să angajeze persoane noi în detrimentul promovării unor angajați.
Și postul pe care îl deține o persoană în cadrul unei companii este important în momentul în care aceasta încearcă să obțină o avansare. Florea susține că există anumite posturi, mai ales cele aflate sus în ierarhia unei companii, care nu prezintă oportunități de promovare sau în cazul cărora nu se poate vorbi este o promovare rapidă.
Un alt element important ar fi, din punctul său de vedere, și urmărirea job board-urilor interne ale companiei și dezvoltarea unei relații cât mai bune cu membrii departamentului de resurse umane al firmei pentru care lucrează angajatul care dorește să obțină o promovare.
Citește și Cum arată cele mai trăsnite CV-uri primite de agențiile de recrutare a forței de muncă. Topul greșelilor care trebuie evitate de candidați