Restaurantele, pub-urile și barurile din centrul istoric al Capitalei nu eliberează, de cele mai multe ori, bonuri fiscale pentru consumațiile clienților decât în cazul în care aceștia le solicită, potrivit unui studiu realizat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România, în parteneriat cu Academia de Studii Economice din București.
Totodată, 36% dintre localurile din Centrul Vechi, a căror activitate a fost analizată în vederea obținerii datelor, nu afișează informații obligatorii, precum numărul de telefon al Protecției Consumatorilor, iar 41% dintre ele nu le pun la dispoziție produse alternative clienților care suferă de diverse probleme medicale.
(Click pentru a mări)
Sursă: A.N.P.C.P.P.S.Romania – „O 9 atitudine”
Niciuna dintre unitățile analizate în cadrul studiului nu facilitează accesul la toaletă persoanelor cu dizabilități și nici nu dețin spații special amenajate pentru îngrijirea copiilor.
Rezultatele cercetării arată și că cele mai multe restaurante, baruri sau cafenele nu oferă informații cetățenilor străini și nu permit accesul animalelor în incintă.
Localuri din Centrul Vechi al Capitalei care oferă bon fiscal numai la cerere:
– La historia
– Entourage
– Freddo
– Christian Tour food and travel
– La mama
– The Vintage
– Les Bourgeois
– Glasgow Pub
– Finnish Cocktail&Club
– Van Gogh
– Vernissage
– The Barrel
– Nirvana
– The Gin Factory
– Biutiful
– Old City
Care sunt cele mai căutate străzi din zonă
Atenția antreprenorilor este captată, la ora actuală, de străzile Smârdan, Lipscani și Francezi din centrul istoric bucureștean, locurile unde cei mai mulți și-ar dori să își deschidă un local.
Acestea pot fi considerate „arterele” principale din zonă, având în vedere faptul că aici se înregistrează cel mai mare trafic pietonal.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea consumatorilor sa fie făcută în cunoștință de cauză.