Prima pagină » Economic » Cea mai mare companie din Giurgiu pune lacătul la fabrica de 35 de milioane de euro de lângă București

Cea mai mare companie din Giurgiu pune lacătul la fabrica de 35 de milioane de euro de lângă București

Cea mai mare companie din Giurgiu pune lacătul la fabrica de 35 de milioane de euro de lângă București
Ruukki România, parte a producătorului suedez de oțel SSAB, va închide în iarnă fabrica din județul Giurgiu, lansată în 2008 printr-o investiție de 35 milioane euro, urmând ca secțiile de panouri și profile, respectiv de structuri metalice, să fie închise, iar cea de țiglă metalică să fie relocată.

„Oprim producția în această iarnă, când se termină sezonul, și relocăm departamentul de roofing în cele două locații ale Plannja, din Bacău și Tunari, urmând ca în Bolintin Deal să se decidă mai departe ce se va întâmpla. SSAB va decide, prin departamentul de real-estate. Principalele opțiuni sunt închiriere, vânzare sau relocare de activitate din partea SSAB”, a declarat vineri, la o întâlnire cu presa, Marian Pîrvu, business director Ruukki România.

Grupul finlandez Rautaruukki, fostul proprietar al Ruukki România, a fuzionat în acest an cu con­cernul suedez SSAB, ope­rațiunile din do­meniul construcțiilor civile și indus­triale fiind re­gru­pate într-o nouă divizie denumită Ruukki Construction, cu sediul central în Finlanda.

Ruukki România va renunța la producția de panouri, profile și structuri metalice, cu ponderea cea mai ridicată în cifra de afaceri, urmând să transfere secția de țiglă metalică către locațiile din Bacău și Ilfov ale Plannja România, altă subsidiară SSAB. Cele două firme urmează să fuzioneze în această iarnă sub denumirea Ruukki Construction România.

În cadrul acestei operațiuni vor fi disponibilizate 109 persoane, care vor primi salarii compensatorii, iar ceilalți aproape 50 de salariați Ruukki România vor fi relocați la fabrica din Tunari.

Ruukki se va axa în continuare pe segmentul acoperișurilor metalice, unde vizează extinderea portofoliului, creșterea capacității de producție și a rețelei de distribuție.

„Strategia noastră este pe acoperișuri, nu numai în România, ci în toate țările din jur unde Ruukki este prezent”, a spus Pîrvu.

Vânzările Ruukki în sectorul de acoperișuri metalice vor crește în acest an de la 5 milioane euro, în 2013, la 7 milioane euro, previziunile pentru 2015 indicând un nivel de 10 milioane euro, a precizat el.

Piața de țiglă metalică se ridică la aproximativ 16 milioane metri pătrați și are o valoare de 70-80 milioane euro. După fuziunea cu Plannja, capacitatea de producție din România a Ruukki Construction va totaliza 4 milioane metri pătrați.

Afacerile Ruukki România se vor plasa la 30 milioane euro în acest an, de la 45 milioane euro în 2013, pe fondul închiderii secțiilor de panouri, profile și structuri metalice, potrivit sursei citate.

Citește și