După mai multe săptămâni de oscilări, board-ul SAB Miller a acceptat să recomande în unanimitate acționarilor propunerea prin care AB InBev va plăti 44 de lire pentru fiecare acțiune a producătorului de bere cu sediul central la Londra, relatează MarketWatch.
Prețul este cu 44% mai mare față de cotația înregistrată de titlurile SAB Miller pe 14 septembrie, înainte de apariția informațiilor despre posibila tranzacție.
Pentru 41% din acțiunile SAB Miller, AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume, oferă o alternativă parțial în acțiuni, respectiv o combinație de acțiuni și numerar care se transpune într-un preț mai mic, de 39,03 lire pe unitate.
SABMiller a cerut comisiei britanice de preluări să prelungească până pe 28 octombrie termenul până la care AB InBev este obligată prin lege să facă o ofertă fermă sau să se retragă. Termenul expira miercuri.
Dacă AB InBev nu va obține acordul autorităților de reglementare pentru finalizarea acordului, sau acționarii nu vor aproba tranzacția, grupul va plăti SAB Miller un comision pentru anularea înțelegerii în valoare de 3 miliarde de dolari.
AB InBev a precizat că va plăti componenta în numerar a tranzacției din resursele interne și prin emiterea de obligațiuni.
Propunerea revizuită este a cincea făcută de AB InBev pentru SABMiller în ultimele săptămâni și vine după ce producătorul belgian de bere a anunțat luni că este pregătit să ofere acționarilor SABMiller 43,5 lire pe acțiune în numerar și o alternativă parțial în acțiuni de 38,88 lire, din care rezulta un preț combinat de 67,4 miliarde de lire.
SABMiller a respins primele trei oferte, afirmând că subevaluează semnificativ compania.
Cei mai mari doi acționari ai SABMiller, Altria Group și familia Santo Domingo, care dețin cumulat o participație de 41% la grup, au avut inițial poziții diferite.
Altria a anunțat săptămâna trecută să acceptă oferta AB InBev, dar familia Santo Domingo a susținut decizia board-ului de a respinge propunerea.
Fuziunea ar alătura branduri precum Budweiser, Corona și Stella Artois cu Pilsener Urquell, Grolsch și Peroni, iar grupul nou format ar deține o prezență majoră în SUA, China, Europa, Africa și America Latină.
Împreună, AB InBev și SABMiller comercializează peste 30% din volumul de bere la nivel global.
În urma fuziunii, grupul ar deține o cotă de piață de 29%, după vânzări probabile de active pentru obținerea acordului autorităților de reglementare, ceea ce i-ar conferi un avans de 20 de puncte procentuale față de următorul clasat, grupul Heineken.
Producătorii de bere se confruntă cu cele mai mari provocări din ultima jumătate de secol, pe fondul reorientării consumatorilor de la berea de nivel mediu la cea premium, la berea tradițională sau la produse ieftine, se arată într-un raport publicat în iunie de analiștii companiei McKinsey & Co.
Industria berii s-a folosit de procesul de consolidare pentru a opri declinul unor piețe mature, cum sunt cele din Europa și Statele Unite, unde cumpărătorii sunt atrași de băuturile produse tradițional sau pur și simplu beau mai puțin.
AB InBev s-a format printr-o serie de achiziții care au reunit 16 branduri, de la Stella Artois și până la Budweiser.
Veniturile AB InBev au crescut de peste cinci ori în ultimii 10 ani, prin intermediul unor achiziții în valoare de aproape 100 de miliarde de dolari. Analiștii anticipează că avansul veniturilor va încetini în următorii cinci ani.
Cele două companii au fost văzute de analiști drept finalul procesului de consolidare din industria berii, întrucât nu sunt controlate de fundații de familie, cum este cazul Heineken, din Olanda, și Carlsberg, din Danemarca, iar operațiunile lor se suprapun geografic într-o măsură limitată.
Preluarea SABMiller ar conferi AB InBev acces la venituri de peste 7 miliarde de dolari în Africa, cu mărci cum ar fi berea lager Castler, și vânzări de aproape 4 miliarde de dolari în Asia. Astfel, ar scădea dependența AB InBev de regiunile Americilor și Braziliei.
America Latină este cea mai mare piață a SABMiller, iar acordul ar extinde prezența AB InBev în țări ca Ecuador, Columbia și Peru.
SABMiller, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, este prezent pe piața românească prin intermediul Ursus Breweries, care deține unități de producere a berii la Timișoara, Buzău, Brașov și o unitate de producție de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziționat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.