Ideal ar fi ca o ședință să dureze maximum una sau două ore, spun speÂcialiștii. În cazuri mai rare, când se discută despre strategia companiei și ședința are loc o dată pe an, aceasta poate avea o durată ce ajunge chiar și la 1,5 zile, scrie revista Business Magazin. În ceea ce privește pierderile pe care le pot aduce ședințele inutile companiilor, acestea se traduc și în scăderi în materie de: focus, claritate, motivare, devotament profesional al angajaților și productivitate.
„Am văzut, destul de frecvent, cazuri de ședințe ineficiente și am observat că acestea au repercursiuni în felul în care se conduce o organizație. Dacă nu există un obiectiv comun și dacă nu se ia o decizie în urma unei ședințe, atunci aceasta poate fi considerată timp pierdut”, admite Anca Georgescu Aladgem, membru în boardul Telekom și fondator al companiei de consultanță ChangeWorks – Center for Personal and Organisational Development. Din punctul său de vedere, pentru ca o ședință să fie utilă, participanții trebuie să plece cu o serie de lucruri de făcut de acolo.
Pregătirea ședinței, o agendă clară a discuțiilor, stabilirea participanÂților și a rolului lor în ședință și identificarea concluziilor așteptate în urma întâlnirilor sunt caracteristicile unei ședințe de business eficiente, spun specialiștii. Cu cât este mai bine planificată, organizată și condusă, cu atât șansele pentru o încheiere cu succes a unei ședințe care să nu fie considerată inutilă sunt mai mari.
Citește în continuare pe ZF.ro.