Publicis Groupe, din Franța, și Omnicom, din SUA, au convenit să fuzioneze, printr-o tranzacție excluxiv prin schimb de acțiuni, în urma căreia vor forma cel mai mare grup de publicitate din lume, detronând actualul lider, WPP, potrivit Bloomberg.
Acționarii fiecăreia dintre cele două companii vor deține aproximativ 50% din noua entitate, care se va numi Publicis Omnicom Group, se arată într-un comunicat comun transmis, duminică, de Publicis și Omnicom.
Actualii șefi ai Publicis, Maurice Levy, și Omnicom, John Wren, vor fi codirectori generali.
Companiile au împreună o valoare combinată pe bursă de 35 miliarde de dolari și venituri de 23 miliarde de dolari anul trecut.
Alianța va aduce sub același acoperiș agenții precum BBDO Worldwide (Omnicom) cu Leo Burnett și Saatchi & Saatchi (ambele Publicis), sporind prezența pe toate piețele importante. Tranzacția va asigura noului grup și mai multă greutate pentru a negocia tarife mai bune pentru clienți în privința publicității TV, internet și print, într-o perioadă în care industria globală se profil arată semne de recuperare.
Bloomberg a scris la sfârșitul lunii iunie că Publicis și Omnicom sunt în fazele finale ale unei alianțe.
Publicis aduce noului grup un portofoliu substanțial de active în sectorul digital, inclusiv Digitas, LBi International și Razorfish, precum și agenții pe piețe emergente, în timp ce punctul forte al Omnicom este prezența puternică în SUA.
Fuziunea va atrage, probabil, atenția autorităților de reglementare din Europa și SUA, având în vedere poibila cotă de piață și domeniile comune de activitate.
Companiile de tip holding precum Omnicom și Publicis înființează rețele de agenții și firme de PR în cadrul grupului. Acestea trebuie să funcționeze independent una de alta, astfel încât clienți rivali să poată fi plasați în rețele diferite pentru a evita conflictele.
Printre rețelele Omnicom se află BBDO Worldwide, TBWA Worldwide și DDB Worldwide Communications Group. Publicis deține rețelele Publicis Worldwide, Leo Burnett Worldwide și DigitasLBi.