Prima pagină » Economic » Cel mai provocator proiect al Transelectrica din ultimii 30 de ani, încheiat cu succes: Linia Porțile de Fier – Reșița, de 117 km, e în zonă de munte

Cel mai provocator proiect al Transelectrica din ultimii 30 de ani, încheiat cu succes: Linia Porțile de Fier – Reșița, de 117 km, e în zonă de munte

Cel mai provocator proiect de construire a unei linii electrice aeriene de 400 kV – Porțile de Fier – (Anina) – Reșița, din ultimii 30 de ani, a fost încheiat cu succes, au transmis, joi, oficialii operatorului național de transport al energiei electrice.

Proiectul de construire al Liniei Electrice Aeriene 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița – cu o lungime totală de 117 kilometri, într-o zonă preponderent muntoasă – a fost finalizat, iar linia a trecut cu succes, joi, proba energizării.

Potrivit reprezentanților companiei, construirea unei linii electrice de înaltă tensiune este în sine o provocare, mai ales dacă zona este una muntoasă și greu accesibilă. Însă odată cu finalizarea construcției provocarea nu se încheie! Un adevărat test este probarea liniei sub tensiune, procesul de energizare, iar specialiștii din Sucursala Teritorială de Transport Timișoara au trecut proba energizării cu succes pentru noua linie electrică aeriană, așa cum s-a văzut evenimentul în Dispecerul Energetic Național.

Valoarea totală a proiectului de investiții al operatorului național este de 150 de milioane de lei, iar energizarea liniei nou construite marchează încheierea lucrărilor de execuție, prin probarea funcționării tehnice a instalației electrice.

„Linia Electrică Aeriană 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița este cel mai complex, din punct de vedere tehnic, și dificil proiect de linie realizat de în România, în ultimii 30 ani, traseul acesteia traversând în cea mai mare parte zonă muntoasă, cu teren accidentat și greu accesibil. Complexitatea tehnică și provocările pe care echipele de proiect, atât ale constructorilor, cât și ale companiei, le-au întâmpinat în procesul de execuție a lucrărilor reflectă efortul extraordinar al specialiștilor care au contribuit la finalizarea acestei linii”, au transmis reprezentanții Transelectria.

Transelectrica, deținută de stat, prin Secretariatul general al Guvernului, în proporție de 58,68%, este responsabilă pentru transportul energiei electrice, funcționarea sistemului și a pieței, precum și pentru asigurarea siguranței Sistemului Electroenergetic Național. Compania operează Rețeaua Electrică de Transport a României – rețea de interes național și strategic – alcătuită din 81 de stații electrice de transformare și 8.931,6 kilometri de linii electrice aeriene, cu tensiuni de 220 kV și 400 kV.

Când va fi pusă în funcțiune

Linia Electrica Aeriană 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița va fi pusă în funcțiune din punct de vedere operațional odată cu finalizarea lucrărilor de construire a stației 400 kV Reșița, estimată în semestrul al doilea al acestui an. Totodată, noua stație de 400 kV Reșița va permite operaționalizarea Liniei Electrice Aeriene 400 kV de interconexiune Reșița – Pancevo.

Noua Linie Electrică Aeriană 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița are o lungime totală de 117 kilometri și este alcătuită din două tronsoane: o construcție nouă cu 259 de stâlpi (tronsonul Porțile de Fier – Anina), cu o lungime de 81,1 kilometri, și modernizarea unei linii existente de 142 de stâlpi (tronsonul Anina – Reșița), cu o lungime de 36 de kilometri.

Lucrările au fost executate de Asocierea ELECTROMONTAJ S.A. BUCURESTI – ROMELECTRO S.A, cu subcontractanții EMFOR MONTAJ SA, SC ELECTROMONTAJ SA Sibiu și SC ELECTROMONTAJ SA Cluj. Proiectarea liniei a fost realizată de către Institutul de Studii și Proiectări Energetice București.

Sursa foto: Transelectrica

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și