Cele trei oferte depuse de investitorii interesați de privatizarea CFR Marfă sunt eligibile. Fenechiu: La un preț mai mic ar fi fost mai multe

Cele trei oferte depuse de investitorii interesați de privatizarea CFR Marfă sunt eligibile. Fenechiu: La un preț mai mic ar fi fost mai multe
Publicat: 15/05/2013, 17:05
Actualizat: 30/07/2014, 15:31

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi, după deschiderea documentațiilor de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă că ofertele sunt eligibile, iar dacă prețul de vânzare ar fi fost mai mic, numărul investitorilor interesați ar fi fost mai mare, scrie Mediafax.

„Pentru toate cele trei companii ofertele au fost considerate eligibile. Urmează evaluarea acestora, iar pe 15 (mai – n.r.) se va decide dacă aceste companii sau o parte din ele sunt precalificate pentru etapa a doua”, a spus ministrul.

Documentația de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) și asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) și Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

„Nu aș putea spune la câți investitori mă așteptam. (…) Cu siguranță, dacă am fi pornit de la un preț de vânzare mai mic erau mai mulți investitori. Am dorit pe de o parte ca această companie să nu fie vândută la un preț scăzut, pentru că o considerăm de o importanță foarte mare, economică, pentru România și sper eu, în viitor, pentru întreaga Europă de Est, și de asemenea, am restricționat destul de mult accesul la această procedură, pentru că am dorit ca CFR Marfă să nu poată fi cumpărată decât de o companie puternică, cu istoric, care să poată dezvolta în continuare această activitate”, a afirmat Fenechiu, întrebat fiind dacă se aștepta la mai mulți investitori.

Potrivit ministrului, caietul de sarcini a fost cumpărat de patru companii, din care doar cei trei investitori au depus ulterior documentația de participare.

El a recunoscut că a avut emoții, miercuri, în partea a doua a zilei, în condițiile în care documentele au fost depuse în intervalul orar 14:00 – 15:59, termenul expirând la 16:00.

Solicitat de jurnaliști să ofere detalii despre afacerile sau reprezentanții unora dintre investitori, Fenechiu a arătat că toate companiile vor fi analizate și că în faza a doua a privatizării condițiile sunt mai restrictive, fără să dea informații punctuale.
„Eu respect fiecare companie din cele care au participat la această procedură. Vreau să nu mă puneți să fac speculații”, a spus el.

Ministrul a reamintit că în prezent compania CFR Marfă are datorii de peste 2 miliarde de lei, mai mari decât valoarea activelor, din care 1,5 miliarde lei sunt către stat și vor șterse.

Mai multe active ale CFR Marfă, precum clădiri, terenuri sau două feriboturi, vor fi trecute la CFR SA, după ce ANAF va ridica sechestrul asigurator, în urma anulării datoriilor.

„Noi vindem lomotive, vagoane, depouri și o activitate profitabilă”, a spus ministrul.

Ministrul Transporturilor a afirmat la finele lunii aprilie, la emisiunea „După 20 de ani” difuzată de Pro TV, că după cedarea a 51% din acțiunile CFR Marfă statul român va putea împiedica vânzarea companiei la fier vechi, iar condițiile restrictive impuse în caietul de sarcini nu vor permite înscrierea la licitație a unor „geambași”.

Întrebat joi despre cum va putea face statul acest lucru, din poziția de acționar minoritar, Fenechiu a afirmat că o participație de 49% permite oprirea unor eventuale abuzuri, iar în contractul de privatizare vor exista anumite clauze în acest sens, fără să ofere alte informații.

Potrivit datelor ministrului, într-un caz ipotetic în care cele 25.000 de vagoane funcționale ale companiei ar fi vândute la fier vechi, suma încasată s-ar plasa la 65 milioane euro, la un volum de 13 tone/ vagon și un preț de circa 200 euro/ tonă.

CFR Marfă are un total circa 40.000 de vagoane și 800 lomomotive funcționale.

Premierul Victor Ponta a afirmat joi că a cerut date legate de companiile care au depus documentații la privatizarea CFR Marfă și că investitorii în cauză sunt serioși, astfel că are încredere că aceștia pot aplica o strategie eficientă, adăugând că societatea poate fi viabilă, dar „nu e așa ușor cum pare”.

Licitația pentru pachetul de 51% din acțiunile CFR Marfă va porni de la un preț de 180 milioane de euro, iar câștigătorul licitației va fi stabilit la jumătatea lunii iunie.

Procedura va avea trei etape – precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, respectiv licitație cu ofertă în plic.

Privatizarea CFR Marfă este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu Fondul Monetar Internațional.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Un limbaj pe care Putin îl înțelege”. Ce sunt rachetele ATACMS cu rază lungă cu...
Mihaela Botezatu a răbufnit la nici o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: „Eu...
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
Cum va fi influențat războiul după ce SUA au permis Ucrainei să atace Rusia cu...
IMAGINI CUTREMURĂTOARE de la înmormântarea Andreei Cuciuc! Lacrimi de jale și piese interpretate de adolescentă...
O tânără de 22 de ani care urma să fie eutanasiată s-a răzgândit cu câteva...
Prima reacție a Moscovei, după ce Kievul a primit dreptul să folosească rachete ATACMS pentru...
Divorț surprinzător în showbiz! Vedeta pe care ai văzut-o la PRO TV într-un serial celebrul...
Ce înseamnă dacă mori în vis? Răspunsul experților în somnologie
Cine este tatăl adolescentului de 15 ani care a ieşit cu Lamborghiniul pe străzi
Igor Cuciuc își urlă neputința: Andreea, întoarce-te acasă! Durere sfâșietoare
A apărut o nouă teorie în cazul morții lui Vladimir Shklyarov! Balerinul rus ar fi...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Noul Mitsubishi Outlander, acum și în România. Prezentarea noului SUV japonez – VIDEO
Ciolacu, Grindeanu si Simonis s-au plimbat in străinătate în avioane private, închiriate de firma Nordis....
Alimentul MINUNE cu beneficii DUBLE! Protejează creierul și scade colesterolul
Permis de conducere doar după 26 de ani pentru bărbați. Reguli mai stricte pe șoferii...
Schimbări importante în Codul Muncii. Informațiile care trebuie să ajungă la toți angajații
De ce întârzie UEFA verdictul în cazul meciului România- Kosovo. Când ar putea veni decizia
Imagini șocante cu părinții Andreei Cuciuc, din timpul slujbei de înmormântare! Artistul, cu mâinile pe...
VIDEO Daniela Iliescu este gravidă cu al doilea copil! Culiță Sterp și partenera lui au...
Motivul pentru care Culiță Sterp și Daniela Iliescu au făcut nunta fără invitați. Soția artistului...
BANCUL ZILEI. Bulă o întreabă pe Bubulina: – Ce ai pregătit pentru astăzi?
Poluarea din New Delhi a depășit de 60 de ori limita de siguranță