Cererea slabă de PC-uri trage în jos profitabilitatea Microsoft și AMD
Cererea anemică de PC-uri la nivel mondial, presată de criza economică mondială și interesul tot mai mare al cumpărătorilor pentru electronicele mobile, trage în jos profitabilitatea Microsoft și AMD, care s-au alăturat Intel cu rezultate trimestriale și estimări sub așteptări, informează Mediafax, citând Bloomberg.
Profitul net al Microsoft a scăzut cu 22%, la 4,47 miliarde de dolari, în primul trimestru fiscal, încheiat pe 30 septembrie. Profitul pe acțiune, de 53 de cenți, a ratat estimările analiștilor, de 56 de cenți. Vânzările grupului au coborât cu 7,9%, la 16 miliarde de dolari, comparativ cu estimările medii de 16,4 miliarde de dolari.
Rezultatele trimestriale ale Microsoft au fost afectate de scăderea vânzărilor sistemului de operare Windows, cu 33%, la 3,24 miliarde de dolari, în timp ce analiștii se așteptau la 3,64 miliarde de dolari.
În intervalul analizat, livrările mondiale de PC-uri au scăzut cu 8,3% față de intervalul similar din anul trecut, la 87,5 milioane de unități, potrivit companiei de cercetare a pieței Gartner.
Piața globală a PC-urilor se va contracta în acest an cu 1,2%, la 348,7 milioane de unități, anticipează firma de analiză IHS ISuppli, acesta urmând să fie primul declin anual după anul 2001.
AMD, al doilea mare producător de procesoane pentru PC-uri la nivel mondial, anticipează că vânzările din ultimele trei luni ale acestui an ar putea rata estimările și a anunțat că va renunța la 15% dintre angajați.
Compania a înregistrat în trimestrul al treilea pierderi de 157 milioane de dolari, după un profit de 97 milioane dolari în urmă cu un an. Vânzările au coborât cu 25%, la 1,27 miliarde dolari.
Rezultatele celor două companii, care se adaugă marjelor sub așteptări anticipate de Intel săptămâna trecută pentru trimestrul al patrulea, scot în evidență impactul crizei economice mondiale și interesul în creștere al cumpărătorilor pentru electronicele mobile.
Unii cumpărători au amânat cumpărarea unui PC pentru după lansarea Windows 8. Microsoft mizează pe Windows 8, care va intra la vânzare săptămâna viitoare, pentru creșterea cererii de PC-uri și pentru tabletele cu acest sistem de operare, în detrimentul sistemelor iOS al Apple și Android al Google.
Grupul urmează totodată să lanseze vânzările tabletei Surface, prima incursiune a Microsoft în domeniul hardware.