Expoziția anuală de gadget-uri și tehnologie Consumer Eletronics Show are loc în această săptămână la Las Vegas, producătorii de electronice promițând dispozitive mai subțiri, mai performante, mai frumoase sau mai mari, însă absența Microsoft pune sub semnul întrebării relevanța evenimentului, informează Mediafax.
CES Las Vegas, cel mai mare eveniment de profil, este o oportunitate pentru producători să prezinte și să promoveze inovațiile și gadget-urile pe care vor miza în anul care abia a început.
Ediția 2013, cea mai mare dep ână acum, ocupă peste 170.000 de metri pătrați și este organizată în două hangare de aeronave.
CES 2013 reprezintă o oarecare deviere de la tradiție. Publicul nu mai este interesat neapărat de progres în zona hardware, ci mai degrabă de conținut, diversitate și funcționalitate. Totodată, ediția din acest an a este prima din 1995 fără prezența Microsoft.
Cel mai mare producător de software, dezvoltatorul Windows și al suitei Office, a ales să nu mai participe la cea mai importantă expoziție a industriei IT, punând sub semnul întrebării relevanța show-ului, dar și a PC-ului tradițional, erodat de smartphone-uri și tablete.
Windows 8, lansat în luna octombrie, a avut un debut dezamăgitor, deși a marcat mai multe premiere în istoria celui mai răspândit sistem de operare pentru PC-uri. Pentru prima dată, Microsoft a dezvoltat un Windows care poate rula în condiții similare pe PC-uri și pe tablete, promovând puternic interfața touchscreen, și este compatibil prin versiunea RT cu arhitectura hardware dezvoltată de ARM Holdings, nu numai cu tradiționala platformă x86 a Intel. Totodată, Microsoft a dezvoltat pentru prima dată un PC – tableta Surface cu Windows 8.
Sistemul de operare a fost bine întâmpinat de analiști, însă tabletele, PC-urile și laptopurile dezvoltate pentru noua creație a Microsoft au dezamăgit, ajungând greu pe piață, la prețuri relativ mari.
În privința celorlalte nume mari din industrie, absența Apple nu este o noutate, compania ocolind prin tradiție CES, iar Google este peste tot, promovând agresiv platforma Android. Samsung are cel mai mare stand de expoziție, care pare cât un teren de fotbal, notează The Guardian. Compania s-a așezat strategic în apropierea expozițiilor mai mici ale LG, Sony și Panasonic, poate tocmai pentru a-și scoate și mai mult în evidență spațiul uriaș pe care l-a închiriat.
Samsung a avut anul trecunt un buget de marketing de 11 miliarde de dolari, față de 3 miliarde de dolari în cazul Coca-Cola sau 1 miliard de dolari pentru Apple.
Războiul dintre PC-ul tradițional și noul val de gadget-uri mobile este scos în evidență de rivalitatea dintre Intel și Qualcomm, producătorul american de procesoare pentru smartphone-uri și tablete care s-a bucurat de o creștere explozivă în ultimii ani. Qualcomm este pentru prima dată mai vizibil la CES decât gigantul Intel, potrivit Financial Times, iar directorul general al companiei, Paul Jacobs, va ține principala prezentare a expoziției, rezervată în mod tradițional Microsoft.
Cele mai promovate inovații sunt în acest an televizoarele „Ultra HD”, care se laudă cu dublul numărului de pixeli de pe „vechile” display-uri HD 1080p, diverse suite de aplicații pentru smartphone-uri și tablete, tehnologiile care conectează toate electronicele din locuință între ele și totodată la internet, automobilele care se conduc singure și sunt dotate cu sisteme de entertainment pentru șofer și pasageri, dar și gadget-urile cu internet care pot fi purtate, precum ochelari sau ceasuri deștepte, scrie BBC.
Lansări prestigionase din zona smartphone-urilor și tabletelor lipsesc de la ediția din acest an, Samsung alegând să prezinte Galaxy S IV cel mai probabil în februarie la Mobile World Congress Barcelona.