Conform parametrilor tehnici prevăzuți de standardele și cadrul legislativ și de reglementare național și european, viteza maximă de circulație a trenurilor de călători va fi 160 km/h și viteza maximă proiectată de circulație cu 200 km/h.
Procedurile de licitație pentru realizarea studiilor de fezabilitate este organizată pe 3 tronsoane: Ploiești Triaj – Focșani (143 km), cu o valoare estimată de 19.827.586,35 lei (fără TVA), o durată a contractului de 23 luni și finanțare din programe din Fonduri de Coeziune (FC); Focșani – Roman (147 km), cu o valoare estimată de 20.382.204,15 lei (fără TVA), o durată a contractului de 23 luni și finanțare din programe din Fonduri de Coeziune (FC); Roman – Iași – Frontieră (116 km), cu o valoare estimată de 19.411.623 lei (fără TVA), durata contractului de 23 luni și finanțare din Fonduri de Coeziune (FC).
Studiile de fezabilitate, în valoare totală estimată de 59,6 milioane lei, vor respecta actele normative și reglementările specifice infrastructurii feroviare, construcții, aplicabile, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect matur, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico – economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României, inclusiv pentru modernizarea stațiilor de cale ferată, precizează compania.
Linia de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani – Roman – Iași – Frontieră (406 km), situată pe ruta Coridorului IX de transport, preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul țării noastre și asigură legătura Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din Sud – Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din Nord – Estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).