„Practic am modernizat și am reintrodus în circulație vagoane care erau scoase din uz, fie datorită unor uzuri, fie datorită faptului că nu mai corespundeau condițiilor minime de confort. (Vagoanele n.r.) au fost aduse, remodernizate, recarosate, totul în interior și exterior este nou și revizuit la standarde moderne”, a declarat Vlaicu.
Vagoanele modernizate sunt din anii 1980, dar și 1990 și 1994, iar acum au instalații de climatizare, toalete ecologice și scaune moderne.
„Putem să discutăm de vagoane din anii `80, care serviseră pe trenurile regio, vagoane personale care serviseră pe trenuri accelerate. Dar sunt și vagoane din perioada anilor `90-`94. (…) Vagoanele acum arată cu instalații de climatizare, niciunul nu a avut instalații de climatizare, toalete ecologice, niciunul nu a avut toalete ecologice, scaune moderne, prize. Per vagon, în jur de 500.000 de euro costă modernizarea unui vagon”, a mai explicat directorul de comunicare al CFR Călători.
Un astfel de vagon ar trebui să funcționeze timp de 20 de ani, aceeași ca a unui vagon nou în valoarea de 1,4 milioane de euro.
„Durata de viață a acestor vagoane este de 20 de ani. Are aceeași durată de viață ca un vagon nou. Prețul unui vagon depășește un milion jumătate de euro. 3 vagoane modernizate versus un vagon nou”, a spus Valentin Dorobanțu, directorul general al CFR Călători.