Comisia Europeană a respins, joi, acuzațiile Administrației de la Beijing privind restricțiile impuse companiilor chineze care beneficiază de subvenții, Bruxellesul justificând acțiunile prin asigurarea unui mediu concurențial corect.
Ministerul chinez al Comerțului a criticat, joi, Regulamentul UE al Subvențiilor Străine. Ancheta Beijingului stabilește că aplicarea acestui Regulament este discriminatorie față de companiile chineze, denunțând o abordare arbitrară față de țările terțe.
”Este vorba de o implementare selectivă, cu scopul impunerii de bariere asupra comerțului și investițiilor”, anunță Ministerul chinez al Comerțului, conform grupului media Bloomberg.
De altfel, Administrația de la Beijing a anunțat că va analiza posibilitatea adoptării unor ”măsuri de retorsiune”.
Comisia Europeană a justificat Regulamentul privind Subvențiile prin necesitatea asigurării unor standarde concurențiale corecte.
”Nu avem de făcut comentarii foarte specifice asupra acestui raport. Ceea ce vă pot spune este că Regulamentul este conceput pentru a garanta o concurență loială între companii și statele membre, dar și pentru a permite Comisiei Europene să remedieze distorsiunile cauzate de subvențiile acordate de guverne din afara UE”, a declarat joi, într-o conferință de presă, Lea Zuber, un purtător de cuvânt al Comisiei Europene.
Oficialul UE a dat asigurări că Bruxellesul este dispus să colaboreze cu autoritățile chineze.
”Noi suntem foarte deschiși schimburilor de informații cu autoritățile de reglementare chineze. Mai ales în virtutea investigației în virtutea Regulamentului Subvențiilor Străine, am făcut schimburi de informații”, a subliniat Lea Zuber.
Uniunea Europeană a impus taxe vamale vehiculelor electrice chineze din cauza subvențiilor masive acordate de Beijing industriei auto. Tarifele vamale sunt necesare pentru garantarea funcționării pe termen lung a industriei auto europene, a argumentat Comisia Europeană, acuzând companiile chineze că profită de subvenții acordate incorect.
Pentru compania BYD, taxele vamale sunt de 17,0%, pentru Geely, de 19,3%, pentru SAIC, de 36,3%. Pentru alte companii care au cooperat în investigație, taxele vor fi de 21,3%, iar pentru cele care nu au cooperat, 36,3%, a anunțat Comisia Europeană în august.
Administrația de la Beijing a contestat vehement decizia Comisiei Europene de impunere a taxelor la importurile de vehicule electrice chineze, avertizând că vor exista efecte negative pe plan mondial.
”Decizia Comisiei Europene încalcă principiile obiectivității, echității, non-discriminării și transparenței. Restricțiile sunt incompatibile cu reglementările Organizației Mondiale a Comerțului. Este vorba de o concurență neloială practicată în numele concurenței loiale. Restricțiile impuse de UE vor afecta stabilitatea rețelelor automobilistice globale, fiind nocive inclusiv pentru interesele UE și ale consumatorilor europeni, cu riscul de a compromite transformarea ecologică europeană”, a transmis în august Ministerul chinez al Comerțului.
În replică, Beijingul a lansat o serie de investigații care ar putea conduce la impunerea de taxe vamale asupra importurilor de produse europene.
Foto: Profimedia
Video: Comisia Europeană
Citește și: