Conform raportului, în trimestrul II 2018 Huawei a vândut 54 de milioane de smartphone-uri, cu 41% mai multe decât în trimestrul II 2017. Cele mai vândute modele au fost cele din seria Honor (un sub-brand al Huawei) și modelul Huawei P20, precum și modelul derivat, Huawei P20 Pro. Compania a vândut șapte milioane de unități Huawei P20 și Huawei P20 Pro.
Pe primul loc se menține, în continuare, compania sud-coreeană Samsung, care a vândut 73 de milioane de unități, cu 8% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut. Iar Apple Inc a vândut 41 de milioane de unități, cu 1% mai mult decât în trimestrul I 2017.
„Este pentru prima oară în șapte ani când primele două locuri nu sunt ocupate de Samsung și de Apple. Excluderea Huawei din Statele Unite a forțat-o să muncească mai mult în Asia și Europa pentru a avea rezultate”, a precizat – în raport – Ben Stanton, analist IT la Canalys.
„Trimestrul II a fost întotdeauna un sezon slab pentru Apple”, a mai precizat Ben Stanton, adăugând: „Deși iPhone X a reușit să genereze volum în trimestrele anterioare, în ciuda prețului mare, el nu a putut susține același volum și pe parcursul acestui trimestru. În plus, modele precum iPhone 7 și 7 Plus pierd din elan, dat fiind nivelul mare al vânzărilor din trimestrul I. O creștere a vânzărilor de iPhone 8 și 8 Plus, ajutată parțial și de campania Product Red, a fost suficientă să contracareze această tendință”, a mai precizat analistul.
Conform estimărilor Canalys, Apple a livrat aproximativ opt milioane de iPhone-uri X în al doilea trimestru, comparativ cu 14 milioane în primul trimestru.
Foto: Hepta