Cine sunt cei de la Durmazlar care câștigaseră licitația inițială pentru cele 100 de tramvaie din București
Primăria Municipiului București vrea să achiziționeze 100 de tramvaie pentru străzile Capitalei, punând la bătaie un contract în valoare de aproximativ 850 de milioane de lei (180 milioane euro), bani obținuți în mare parte din fonduri europene.
Foto: Model de tramvai propus pentru proiectul Primăriei Municipiului București
Una dintre cerințele impuse de Primărie este livrarea primului tramvai, cap de producție, la nouă luni după semnarea contractului, și menținerea lui în perioada de probă timp de trei luni. Ulterior, rata la care trebuie livrate tramvaiele este de 4 -6/lună, pentru a putea fi terminată comanda în doi ani.
Valoarea contractului include și cheltuielile de mentenanță, precum și o garanție de 30 de ani pentru fiecare produs livrat în parte. Aceste lucrări vor fi asigurate în România de către compania Anadolu Automobil Rom, deținută de Huseyin Aykol și prezentă în piața din țară de peste 25 de ani.
Foto: Tramvai în proces de asamblare, customizat conform cerințelor impuse de Primăria Istanbul
Abdullah Bocan, Railway Systems General Manager Durmaray, a declarat că toate produsele și tehnicile folosite sunt conform standardelor europene, dovadă fiind cele 106 tramvaie fabricate de la înființarea companiei în 2009. Dintre acestea, o parte au intrat și în piața europeană, în Polonia. De asemenea, Durmaray a primit certificatul, recunoscut la nivel internațional, IRIS (International Railway Industry Standard) care atestă calitatea superioară a produselor iar peste 50% din producție este robotizată, aspecte care determină garanția de 30 de ani.
Potrivit conducerii, capacitatea de producție a fabricii va fi de 16 tramvaie/lună începând cu sfârșitul acestui an când lucrările de extindere ale incintei vor fi terminate. Prin urmare, Durmaray va putea livra cele 100 de vehicule chiar înaintea termenului impus de contract.
Prețul unui tramvai variază între 1,7 și 2 milioane de euro, în funcție de cerințele prezentate în contract. Conducerea Durmaray a declarat că pe lângă cele impuse de Primăria Municipiului București și ei au oferit sugestii, iar valoarea totală a contractului este chiar mai mică decât suma pe care o poate oferi Capitala.
Foto: Modele de tramvai din proiecte precedente și din proiecte în curs de desfășurare
Se pare că aceștia au făcut un studiu de piață în România în cadrul căruia au descoperit că lipsa confortului este o mare problemă pentru călătorii care folosesc ca mijloc de transport, în București, tramvaiele.
Tramvaiele furnizate de Durmaray (modelul fiind numit „Panorama”) vor fi compuse din patru module, cu o capacitate de 320 de persoane în picioare, iar cei care călătoresc cu bicicleta vor avea două locuri special amenajate. De asemenea, și persoanele cu dizabilități vor putea urca și coborî mult mai ușor din vehicul datorită unei rampe extensibile.