Prima pagină » Economic » Clienții Euroins pot depune cereri de deschidere a dosarelor de daună sau cereri de plată la Fondul de garantare a asiguraților. FORMULARELE NECESARE

Clienții Euroins pot depune cereri de deschidere a dosarelor de daună sau cereri de plată la Fondul de garantare a asiguraților. FORMULARELE NECESARE

Clienții Euroins pot depune cereri de deschidere a dosarelor de daună sau cereri de plată la Fondul de garantare a asiguraților. FORMULARELE NECESARE

Fondul de garantare a asiguraților (FGA), mecanismul instituit prin lege în România pentru protejarea clienților din domeniul asigurărilor, a anunțat, vineri, că poate primi cereri de deschidere a dosarelor de daună sau cereri de plată, din partea potențialilor creditori de asigurare ai societăţii Euroins România Asigurare Reasigurare, căreia Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a decis să îi retragă autorizația de funcționare.

FGA a transmis că a luat act de decizia Autorității de Supraveghere Financiară prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii Euroins România Asigurare Reasigurare SA și constatarea stării de insolvență a societății, urmând să promoveze, în instanță, cererea de deschidere a procedurii de faliment împotriva asigurătorului.

Peste 2,8 milioane de clienți au cumpărat polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) de la Euroins, liderul pieței pe acest segment, cu 39,5% din totalul contractelor în vigoare la data de 31 decembrie 2022, conform datelor preliminare consultate de Gândul.

Luând în calcul cuantumul Primelor Brute Subscrise (PBS), Euroins este pe primul loc, cu aproape 2,6 miliarde de lei, respectiv 32,22% din totalul celor 7,94 miliarde de lei.

Ca și în cazul prăbușirii City Insurance, din toamna lui 2021, care venise după falimentele Astra (2015) și Carpatica (2016), și de această dată, reprezentanții FGA au transmis că, începând de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial, FGA poate proceda, la cererea oricărei persoane care invocă un drept de creanță împotriva Euroins România, la deschiderea dosarelor de daună.

Conform celor mai recente date raportate, începând cu 29 noiembrie 2021 și până la finele anului 2022, Fondul de garantare a asiguraților a achitat, pentru creditorii de asigurare ai City Insurance, aproximativ 603 milioane de lei, pentru 64.568 de cereri de plată avizate în cadrul Comisiei Speciale a FGA, dintr-un total de 250.692 de cereri de plată înregistrate.

Care este plafonul legal

FGA are ca scop protejarea creditorilor de asigurări de consecințele insolvenței unui asigurător persoană juridică română. Destinaţia principală a sumelor aflate la dispoziția FGA este plata către creditorii de asigurări a indemnizaţiilor/despăgubirilor rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii încheiate în condiţiile legii și a primelor datorate de asigurător pentru perioada în care riscul nu a fost acoperit de acesta, ca urmare a încetării contractelor de asigurare.

Potrivit legii, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări doar către petenții care au depus cereri de plată în termenul legal și care au dosarele complete.

Plata despăgubirilor se face în limita a 500.000 lei pentru fiecare creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat cu asigurătorul aflat în faliment, potrivit plafonului de garantare reglementat de Legea nr. 213/2015 actualizată.

FGA acoperă activitățile desfășurate pe teritoriul României, respectiv transfrontalier, pe teritoriul statelor membre gazdă, de către societatea de asigurare autorizată în România.

Care sunt pașii

FGA a transmis că poate primi cereri de plată, din partea potențialilor creditori de asigurare ai societăţii Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA, a detaliat toți pașii și a publicat formularele pe care clienții Euroins trebuie să le completeze și să le depună, după caz.

Cererea de deschidere a dosarului de daună (Anexa 7) se completează în situația în care, pentru un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în vigoare, nu a fost deschis un dosar de daună de către societatea Euroins SA.

Potrivit legii, tot de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României, creditorii de asigurări ai Euroins pot depune cereri de plată la FGA (Anexa nr 10) sau cereri de restituire primă (Anexa nr 9).

Cererile de plată se pot depune până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. Pentru creanţele de asigurări născute ulterior rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată pot fi depuse în maximum 90 de zile de la data naşterii dreptului de creanţă al creditorului de asigurări.

  • Fondul de garantare a asiguraților va prelua evidențele complete ale dosarelor de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizației de funcționare a societății. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potențialilor creditori de asigurare.
  • Instrumentarea de către Fond a cererilor de plată se va face după preluarea evidențelor complete ale dosarelor de daună precum și a evidențelor tehnico-operative și contabile.

Potrivit legii, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări, în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei ASF de retragere a autorizației de funcționare.

„Ca schemă de protecție a asiguraților, Fondul de garantare a asiguraților este pe deplin conștient de situația specială în care se regăsește piața asigurărilor la acest moment, prin falimentele societăților City Insurance S.A. și a Euroins S.A. și mai ales de așteptările creditorilor de asigurare ai celor doi asigurători. FGA și-a propus să reprezinte un element de stabilitate și să vină în ajutorul cetățenilor prin desfășurarea activității-instrumentarea dosarelor de daună, plata despăgubirilor cuvenite etc. într-un mod profesionist, cu rezultate rapide, în limita resurselor materiale și umane”, au transmis reprezentanții FGA.

Pentru a înlesni activitatea, în beneficiul creditorilor de asigurare, FGA recomandă transmiterea documentelor Online, pe portalurile dedicate:

Deschidere dosare daună: Formular Daune

Cereri de plată privind acordarea despăgubirilor (Anexa 10): Cerere de plată privind acordarea despăgubirilor/ indemnizațiilor

Cereri de plată privind acordarea restituirii de primă: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă

Petiții/Sesizări: Petiții / Solicitări

Reprezentanți FGA menționează, de asemenea, că toate explicațiile necesare pentru demararea procesului de depunere a cererilor de deschidere a dosarelor de daună sau a cererilor de plată sunt postate pe site-ul FGA.

Orice alte solicitări sau întrebări pot fi trimise pe adresa: [email protected].

Adresa poștală de corespondență este: Strada Vasile Lascăr nr. 31, CP: 020492, sector 2, București.


CITEȘTE ȘI:

Ce trebuie să facă cei peste 2,8 milioane de clienți ai companiei Euroins după ce ASF a decis să îi retragă autorizația de funcționare? PROCEDURA

RAPORT: Opt ABATERI GRAVE, descoperite de ASF la Euroins România, între care estimări nerealiste și supraestimări ale veniturilor și cheltuielilor

EXCLUSIV | Piața RCA, destabilizată și manipulată? EIG acuză un ”atac” împotriva Euroins România și cere ASF să ia măsuri: ”O reprezentare total eronată și malițioasă a realității”

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și