CNADNR a primit 23 de oferte pentru construcția autostrăzilor Transilvania și Timișoara-Lugoj
Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale a anunțat miercuri că a primit 10 oferte, din partea unor companii și consorții de companii din România și străinătate, pentru construcția unui segment al autostrăzii Timișoara-Lugoj, iar pentru un tronson din autostrada Transilvania au venit cu oferte 13 firme și asocieri.
Astfel, pentru lucrări de proiectare și execuție la lotul 2 al autostrăzii Timișoara – Lugoj au transmis oferte firmele FCC Construccion și Copisa Constructora Pirenaica și consorțiile Selina SRL – Doprastav as – Sodi Construcții SRL, Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d”Acqua, Max Boegl Romania – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi – Tancrad SRL, Impresa Pizzarotti & C – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991, Teloxim Con SRL – Comsa – Aldesa Construcciones – Vamibero Holding – Arcadis Eurometudes, Strabag SRL – Straco Grup SRL, Constructora San Jose – Sevicon Obras e Infraestructuras SL și Spedition UMB – Tehnostrade.
Pentru proiectarea și construcția autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăiești, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 – km 8+700 s-au arătat interesate patru companii (Consorzio Stabile Alveare, Tirrena Scavi, Collini Lavori și FCC Construccion) și nouă consorții (Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, OHL ZS – Tel Drum, Pa&Co International – Hochtief Solution, Lena Engenharia e Construcoes – Apolodor Grup Construct – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes, Copisa Constructora Pirenaica – Consinit SRL – Eurocerad International SRL, Azvi – Delta ACM 93, Porr Bau GmbH – Hidroconstrucția – Studio Corona SRL, Spedition UMB – Tehnostrade și Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL.
Pentru ambele licitații proiectele au fost deschise marți.
Ministerul Transporturilor a anunțat, vineri, că oficialii Comisiei Europene au aprobat finanțarea nerambursabilă din fonduri europene pentru construcția autostrăzii Timișoara – Lugoj și variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă, proiect cu o valoare totală de 248,1 milioane euro.
Din valoarea totală eligibilă a cererii de finanțare, de 248,1 milioane euro, cofinanțarea de la Uniunea Europeană prin contribuția nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 210,9 milioane euro, iar 37,2 milioane euro reprezintă fonduri de la bugetul de stat.
Proiectul vizează proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi, de două benzi pe sens, între Timișoara și Lugoj, în lungime de 25,6 km, și a unei variante de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostrada în lungime de 9,5 km.
Proiectul prevede construcția a 13 poduri, 19 pasaje, două noduri rutiere și trei zone de parcare și servicii.
Prin construcția autostrăzii Timișoara – Lugoj și a variantei de ocolire a orașului Timișoara se estimează o reducere a timpului de călătorie la 18,3 minute și o creștere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.
Celălalt proiect pentru care au fost primite oferte a fost scos la licitație în ianuarie, cu o valoare estimată cuprinsă între 316,7 milioane lei și 348,3 milioane lei, fără TVA. Ofertele ar fi trebuit să fie deschise în martie, iar termenul pentru finalizarea contractului, finanțat de la bugetul de stat, a fost stabilit la șase ani de la data atribuirii.
Proiectul autostrăzii Transilvania (Brașov-Borș, 415 kilometri) a început în 2004, dar constructorul, compania americană Bechtel, a finalizat doar 52 de kilometri.
În 2011 Guvernul a decis ca Bechtel să construiască doar tronsoanele deja începute, reprezentând 118 kilometri, iar restul sectoarelor să fie scoase la licitație.