„Am solicitat prestatorului să înceapă cu sectoarele mai puțin dificile, loturile 1 și 5 (Sibiu-Boița și Curtea de Argeș-Pitești, n.r.), astfel încât implementarea proiectului să se realizeze cât mai repede. În aceste condiții, lucrările efective la autostrada Sibiu – Pitești ar putea începe în 2016. Acest proiect a fost identificat în Master Planul General de Transport ca fiind prioritate zero, astfel închizându-se Coridorul IV Pan European, Nădlac – Constanța”, a declarat într-un comunicat directorul general al CNADNR, Narcis Ștefan Neaga.
Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (85%) și bugetul de stat (15%).
CNADNR a anunțat la finele lunii mai că va semna contractul cu asocierea româno-italiană, după ce Curtea de Apel București a respins contestația formulată de firmele Romair și Dongbu (Coreea de Sud).
La începutul lunii martie, premierul Victor Ponta a declarat că a fost anunțat că către ministrul Transporturilor de la acea dată, Ioan Rus, că rezultatul licitației pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piești a fost contestat imediat după atribuirea contractului, insistând astfel pentru schimbarea legislației achizițiilor.
„Domnul Rus mi-a dat o veste bună și una proastă. Vestea bună e că s-a dat câștigătorul pentru studiul de fezabilitate la Pitești-Sibiu. Vestea proastă este că imediat s-a depus contestație”, a spus atunci Ponta.
În luna februarie, CNADNR a atribuit asocierii Spea Ingineria Europea – Tecnic Consulting Engineering contractul de 29 milioane lei pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Pitești, cu o lungime de circa 120 km.
Contractul are o durată de 17 luni și implică realizarea de studii de trafic și privind alternative de traseu, investigații de teren, activități de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu și modelul financiar, precum și pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.
Contractul este împărțit în cinci secțiuni. Pentru tronsonul Sibiu – Boița (lotul 1) și Curtea de Argeș – Pitești (lotul 5), studiul trebuie realizat în maximum cinci luni, iar pentru celelalte secțiuni perioada de livrare a studiului este de până la 12 luni.
Autostrada Sibiu – Pitești, una din cele mai așteptate din România, a figurat în prima variantă a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind încadrată ulterior, în urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostradă, necesitând o investiție estimată de 1,67 miliarde euro.