Datele CNADNR arată că până la finele acestui an vor fi finalizați 56,3 kilometri de autostradă, respectiv primul lot (22,2 kilometri) și o porțiune de 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Nădlac – Arad, 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Timișoara – Lugoj și lotul 3 de la Orăștie – Sibiu (22,1 kilometri).
În anul 2013 au fost deschiși traficului rutier 116,07 kilometri, lungimea totală a rețelei de autostrăzi din România numărând în prezent 646,07 km.
„Tronsoanele de autostradă planificate a fi deschise traficului rutier în anul 2015 sunt: autostrada Nădlac – Arad și drum de legătură lot 2: km 22+218 – km 38+882 – 10,664 km; autostrada București – Ploiești, tronson București – Ploiești, Secțiunea I, km 0+000 – km 19+500 – 6,5 km”, a comunicat Compania de Drumuri pentru Mediafax.
CNADNR SA derulează în prezent trei proceduri de achiziție publică pentru atribuirea unor contracte de construcție autostrăzi, toate fiind în procesul de evaluare a ofertelor de către comisia de evaluare.
Licitațiile vizează proiectarea și execuția tronsoanelor Ogra – Câmpia Turzii (lot 1,2,3), Târgu Mureș – Ungheni (plus drum de legătură), Ungheni – Ogra, respectiv Suplacu de Barcău – Borș din autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea.
„În cadrul CNADNR SA se află în derulare procedura de achiziție publică «Proiectare și Execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 2B: Câmpia Turzii – Gilău». În prezent aceasta se află în stadiul de elaborare a documentației de atribuire și transmitere a acesteia spre validare la ANRMAP”, potrivit sursei citate.
Cu privire la construcția autostrăzii Comarnic – Brașov, CNADNR reiterează că în prezent sunt în derulare activitățile prealabile semnării contractelor de finanțare și contractului de concesiune de lucrări publice, fără alte informații.
În primele nouă luni ale acestui an, CNADNR a plătit companiilor implicate în construcția de autostrăzi suma de 767,1 milioane lei. Comparativ, în perioada ianuarie – septembrie 2013 suma achitatã constructorilor de autostrăzi a fost de 2,6 ori mai mare, ridicându-se la 2,03 miliarde lei.
În 2013, constructorii de autostrăzi au primit în total 3,08 miliarde lei de la CNADNR. Sumele nu includ TVA.
Anul trecut, CNADNR a inaugurat 116 kilometri de autostradă, respectiv tronsonul Simeria – Orăștie, trei loturi pe Orăștie-Sibiu și primul tronson al Lugoj – Deva.
Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a revizuit drastic targetul avansat de predecesorul său la conducerea instituției, Dan Șova, cu privire la construcția de autostrăzi.
Astfel, România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă și 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, potrivit Master Planului de Transport, în condițiile în care Șova promitea în aprilie 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020.
Rețeaua de autostrăzi din România cuprinde în prezent 300 de kilometri ai autostrăzii A1 București – Nădlac (București-Pitești – 109,6 km, centura Sibiu – 17,2 km, loturile 1,2,4 Sibiu-Orăștie – 60 km, Orăștie-Deva – 32,5 km, lotul 1 Deva-Lugoj – 27 km, lotul 1 Lugoj-Timișoara – 9,5 km, Timișoara-Arad – 32,3 km, centura Arad – 12,3 km), circa 200 de kilometri aferenți autostrăzii A2 București – Constanța (București-Cernavodă – 152 km, Cernavodă-Medgidia – 20,5 km și Medgidia-Constanța – 30,8 km), peste 100 kilometri ai autostrăzii A3 București – Borș (București-Ploiești – 55,5 km, Câmpia Turzii-Gilău – 52 km), centura Constanței – 21,8 km și tronsonul Balint- Lugoj (A6) – 11 km.